The Witcher RPG – nadchodzące publikacje

KSIĘGA OPOWIEŚCI

Kontynuujemy wydawanie systemu The Witcher RPG. Po suplementach Władcy i Włości oraz Wiedźmińskie Zapiski nadchodzi kolejny – Księga Opowieści.

Czego możecie się po nim spodziewać?

Księga Opowieści to dodatek skierowany tak dla Mistrzów Gry, jak i Graczy. Ci pierwsi otrzymają w nim sześć przygód, które łączą się w luźną kampanię prowadzącą postaci z mroźnych Gór Smoczych, przez puszcze Kaedwen, kopalnie Mahakamu, targaną wojną Temerię i dekadencki Nilfgaard aż do bajkowego Touissant. Gracze znajdą w tej książce wiele nowego sprzętu, zaklęć oraz trzy ciekawe nowe rasy: gnomy, vrany oraz długo oczekiwane bobołaki!

Wszystko to okraszone jest pełną animuszu narracją Jaskra, najwybitniejszego barda Kontynentu!

Na kampanie składają się następujące przygody: 

Pod lodem zacznie się od spotkania w górskiej siedzibie zaprzyjaźnionych z drużyną czarodziejek, ale szybko przerodzi się w pośpieszną wyprawę przez zaśnieżoną okolicę ku wiosce nad jeziorem, na którą spadła potworna klątwa. Jej tajemnicę trzeba będzie rozwikłać szybko, bo zbliża się przyjęcie dla niezwykle snobistycznych czarodziejów, których nie chcemy przecież urazić!

W lesie Alder kryje się wiele tajemnic. Przy jajecznicy Bohaterowie otrzymają zleceniem na potwora, ale szybko cała sprawa odsłoni zupełnie inne oblicze. Będą tu rodzinne tragedie, wielka sztuka i pijani górnicy. Jeżeli postaci nie sprawdzą się jako łowcy potworów, mogą odkryć, że nie są jedynymi profesjonalistami w okolicy.

Kamień kłamie to kryminał w samym sercu Mahakamu. Bohaterowie dotrą tam na z dawna wyczekiwane Święto Piwa, ale niespodzianie zostaną zatrudnieni do przeprowadzana śledztwa w sprawie morderstwa. To historia pełna mistyfikacji i zwrotów akcji. Kamienie zaś milczą i obciążają nie tych, co trzeba. Trzeba stąpać ostrożnie, by nie utracić zaproszenia na największą pijatykę tego pokolenia!

Morderstwo w Mariborze to historia o okupowanym przez Nilfgaard mieście. Giną w nim cesarscy oficerowie. Trop prowadzi do niebezpiecznych kanałów, w których spotkać można zbiegów, potwory, magiczne konstrukty i złowrogi kult śmierci. Drużyna będzie musiała nie tylko znaleźć winnych, ale też rozważyć słuszność ich motywacji.

Do boju, moi gladiatorzy! Obietnica wielkiej wygranej kusi Bohaterów do wzięcia udziału w turnieju, który w Ebbing urządza grupa zamaskowanych nilfgaardzkich możnych. Bogaczy ekscytuje możliwość obstawiania w walkach na śmierć i życie. Nagroda jest jednak niezwykle kusząca – no i w końcu kto by odmówił posłania własnego aardvarka do walki!

A nad nią fruwa motylek to historia niczym z ponurej baśni w samym sercu bajkowego Touissant. Tam właśnie drużyna zostaje dobrze opłacona, by chronić przystojnego rycerza, który wyruszył z misją uratowania cnej panny zamkniętej w najwyższej komnacie najwyższej wieży. Oczywiście nic nie idzie zgodnie z planem. Wszystko zaś z powodu jednego lusterka.

Każda z tych przygód może zostać rozegrana samodzielnie, ale w dodatku znajdują się też wskazówki, które pozwolą połączyć je w kampanię, która przeprowadzi Bohaterów niemal przez cały Kontynent! Oczywiście będzie tu wiele nowych potworów, barwnych BN-ów i ciekawych zasad czyniących wyzwania poszczególnych scenariuszy wyjątkowymi.

Gracze otrzymają z kolei nowe rasy przy tworzeniu postaci: nieustraszone i puchate bobołaki, cwane i sympatyczne gnomy oraz chłodno patrzące na świat gadzie vrany. Postaci będą mogli wyposażyć w rozmaity nowy sprzęt, broń, w tym rycerski oręż z Touissant, oraz nauczyć się nowych zaklęć.

Wszystko wieńczy największa atrakcja podręcznika: prawdziwe (w mniemaniu barda) współczynniki Jaskra, Pogromcy Smoków i Serc Niewieścich!

Ten podręcznik to świetna okazja do zwiedzenia wiedźmińskiego świata, poznania jego wyjątkowych ras i wzięcia udziału we wciągających przygodach.