Copernicus na Zjavie 2024

W dniach 19 – 21 stycznia ponownie spotkamy się na warszawskim konwencie Zjava.

Przygotowaliśmy dla Was wiele atrakcji.

Stoisko sprzedażowe

Jak zawsze będziecie mieli okazję nabyć pozycje wydane nakładem naszego wydawnictwa.

• Nowele z uniwersów Warhammer 40,000, Warhammer Age of Sigmar oraz Warhammer Fantasy;
• Gry fabularne (RPG) takie jak Conan: Przygody w erze niewyśnionejThe Witcher RPGWarhammer 40,000 Roleplay: Wrath & GloryWarhammer Age of Sigmar Roleplay: SoulboundWarhammer Fantasy Roleplay: 4 Edycja.

Ponadto w strefie naszego stoiska oraz w strefie RPG znajdą się stoły pokazowe. Przez cały czas trwania wydarzenia rozegracie przy nich:

• szybkie sesje RPG w systemach Warhammer Age of Sigmar Roleplay: Soulbound, Warhammer 40,000 Roleplay: Wrath & Glory i Warhammer Fantasy Roleplay: 4 edycja;

• partię lub dwie w Książęta Elektorzy – nadchodzącą grę karcianą ze świata Warhammera Fantasy.

Panele dyskusyjne i prelekcje

Na Zjavie odbędzie się ogromna liczba ciekawych paneli dyskusyjnych i prelekcji. W szczególności zapraszamy Was na te, które sami przygotowaliśmy!

Piątek – 19.01

Prowadzący: Patryk Ławniczak
Sala: Prelekcyjna 2

Opis: Imperium Maledictum to najnowszy RPG w świecie Warhammera 40,000 i duchowy spadkobierca kultowego Dark Heresy. Na prelekcji poznacie założenia świata gry, mechanikę oraz linię wydawniczą i będziecie mogli zadać pytania. Prelekcja prowadzona przez redaktora naczelnego linii wydawniczej.

Sobota – 20.01

Prowadzący: Kamil „Sythriel” Pruski
Sala: Prelekcyjna 2

Opis: Chaos zwyciężył, pokonany bóg Sigmar dryfuje w przestrzeni kosmicznej. Odnajduje go zodiakalny smok Dracothion i wspólnie udają się do Krain Śmiertelnych – wymiarów, które powstały dzięki wiatrom magii wokół rdzenia unicestwionej planety znanej jako Świat-Który-Był. Podczas tej prelekcji przybliżymy Wam system fabularny osadzony w najnowszym uniwersum sygnowanym marką Warhammer. Skupimy się na dynamicznej mechanice systemu opartej o pulę kości sześciościennych.

Prowadzący: Patryk Ławniczak 
Sala: Prelekcyjna 2

Opis: Warhammer 40,000 często jest widziany jako świat pełen mroku i beznadziei. W RPG w tym uniwersum też często odgrywamy postacie niemające wpływu na świat. Tu pojawia się Wrath&Glory – system pełen mechanik, które pozwalają na rozegranie heroicznych przygód i sprawdzenie, czy Kosmiczny Marine naprawdę może pokonać w boju setkę ludzi! Dyskusja na temat tego, czy w RPG 40K jest miejsce na granie high oraz z humorem.

Prowadzący: Patryk Ławniczak
Sala: Prelekcyjna 2

Opis: Herezja Horusa to jedna z najdłuższych serii s-f na świecie. A przecież to nie tylko książki, ale też gry, albumy i ilustracje! Na tej prelekcji poznacie historię jej powstawania oraz zmiany, jakie w niej zaszły od 1988 aż do dzisiaj. Dowiecie się też, czy Horus zawsze był Prymarchą i gdzie, według starego lore, doszło do jego potyczki z Imperatorem.

Prowadzący: Krzysztof „Jaxa” Rudek
Sala: Prelekcyjna 2

Opis: Czy zastanawialiście się jak to jest wyruszyć z barbarzyńskiej Cymmerii ku cywilizowanemu południu. Spotkać grupę podobnych do siebie zabijaków i razem zetrzeć się z zapomnianymi przez czas czarnoksiężnkami chciwymi władzy i potęgi? Jeżeli tak to powinniście zajrzeć do Jaxy na prelekcję i ułyszeć więcej o systemie RPG „Conan”!

Prowadzący: Zespół Copernicus Corporation
Sala: Prelekcyjna 3

Opis: To już 30 lat działalności wydawnictwa! Każdego roku dostarczamy Wam nowości książkowe i RPGowe. Tym razem nie będzie inaczej. Zapraszamy Was na panel, podczas którego przedstawimy nasze tegoroczne plany wydawnicze. 

Prowadzący: Krzysztof „Jaxa” Rudek
Sala: Prelekcyjna 3

Opis: W imię Sigmara trwa ofensywa dodatków do czwartej edycji Warhammera na Polskę! Zimą nadeszły dzieci Rogatego Szczura, którym odpór stawił dumny Altdorf. Kolejne suplementy podążają na odsiecz klejnotowi w koronie Imperium. Jeżeli chcecie być gotowi na to, co czeka nas wszystkich w nadchodzącym roku, jubileuszowym dla Copernicus Corporation, a przynajmniej chcecie dowiedzieć się czegoś o WFRP 4ed. i tym, od czego zacząć zabawę w tym systemie, koniecznie odwiedźcie tę prelekcję.

Prowadzący: Jakub Zapała
Sala: Prelekcyjna 3

Opis: Nasza wspólna przygoda z RPG w świecie wiedźmina trwa już prawie pięć lat. Podczas Waszych podróży po Kontynencie widzieliście już wiele dziwów. Może nawet śmiejących się wiedźminów, pobożne czarodziejki czy łyse bobołaki, Wiele kolejnych napotkacie na stronach nadchodzących dodatków. Zapraszamy na prelekcje o Witcher RPG, grze w świecie A. Sapkowskiego i CD Projekt Red, oraz planów wydawniczych linii tej gry w 2024 roku.

Otwarte sesje RPG.

Podczas Zjavy rozegrane zostaną sesje RPG w tym takie, które poprowadzą nasi współpracownicy. Będziecie mieli możliwość wzięcia w nich udziału. Oto ich lista:

Piątek – 19.01

System: Conan: Przygody w erze niewyśnionej
MG:
Jakub Zapała

Liczba graczy: 2-4
Triggery: alkohol, brutalność, erotyka, kulty, nagość, przemoc, potwory
Miejsce: I piętro, Stół 7

Opis: Na Croma, czy innych bogów, którym oddajecie cześć! Wierzcie mi, dobrze po śmiałych czynach i mrożących krew w żyłach starciach wreszcie oddać się przyjemnej hulance w portowym mieście. Lecz cóż to? Czemuż to od Waszej ostatniej wizyty flagi zmieniły tu barwę na kolor purpury? Czy uda Wam się odpocząć przy kielichu, a może nawet w gospodzie dopadnie Was nowa przygoda? Warto chyba zaryzykować, jeśli jest szansa solidnie się napić!

System: Conan: Przygody w erze niewyśnionej
MG: Krzysztof „Jaxa” Rudek
Liczba Graczy:
2-4

Triggery: brutalność, barbarzyństwo, tortury, sugestywne opisy
Miejsce: I piętro, Stół 8

Opis: Grupa najemników wyrusza na poszukiwania starożytnego skarbu skrytego wśród piktyjskich lasów. Czy poradzą sobie z krwiożerczym Piktami i z zagrożeniami wywodzącymi się jeszcze z czasów starożytnego Acheronu? A może dołączą do tak wielu i ich kości bieleć będą wzdłuż Czarnej Rzeki?

Sobota – 20.02

System: Warhammer Fantasy Roleplay: 4 Edycja
MG: Jakub Zapała
Triggery: głupota, niesprawiedliwość, przemoc, rasizm
Miejsce: I piętro, Stół 7

Opis: Lord Laververaverthel Laudanodrundiel, słynny rycerz w lśniącej zbroi, jest niezwykle wysoko urodzony i wyniosły nawet jak na Wysokiego Elfa. Został zaproszony do Vorberglandu przez do niedawna potężną, a obecnie podupadłą, rodzinę Jungfreudów. Przyleciał więc z dalekiego Ulthuanu w geście dobrej woli. To nie przeszkodziło straży miejskiej Ubersreiku aresztować go za nieprawidłowe parkowanie, obrażanie funkcjonariuszy oraz brak licencji na gryfa. Wy musicie wyjaśnić to nieporozumienie.

System: Warhammer 40,000 Roleplay: Imperium Maledictum
MG: Krzysztof „Jaxa” Rudek
Liczba Graczy: 2-4
Triggery: brutalność, sugestywne opisy, body horror
Miejsce: I piętro, Stół 7

Opis: W Kopcu Ursa Secundus zaginął pewien dość istotny transport zwłok. Czy grupa agentów odpowiadających przez jednym z lokalnych Kapłanów Maszyny odnajdzie zgubę? Czy może zniknie na zawsze w czeluściach śmierdzących podziemi?

System: Warhammer 40,000 Roleplay: Wrath & Glory
MG:
Jakub Zapała

Liczba graczy: 2-4
Triggery: brutalność, groteska, szaleństwo
Miejsce: I piętro, Stół 7

Opis: Atosh jest niezbyt znaczącym rolniczym światem. Dotąd żyło się tu spokojnie. Niestety, trzy dni temu przybyły do stolicy z kurtuazyjną wizytą inkwizytor został znaleziony martwy w swoich komnatach. Towarzyszący mu potężny Adeptus Astartes, Kosmiczny Marines i Anioł Imperatora stwierdził. Że sam wyjaśni sprawę tej śmierci. Ruszył w miasto w poszukiwaniu zabójcy. Pozostawia za sobą zgliszcza i rozczłonkowane ciała. Nikt dotąd nie był w stanie go powstrzymać siłą ani słowem. Teraz Wasza kolej.

System: The Witcher RPG
MG:
Krystian „Basomir” Bas

Liczba graczy: 3-5
Triggery: rasizm, okaleczenia, narkotyki
Miejsce: I piętro, Stół 8

Opis: Podpaść Zakonowi Białej Róży nie jest dobrym pomysłem, ale wam się to zdarzyło. Na wasze szczęście, tutejszy komtur, Dombur z Gelibolu, jest człowiekiem rozważnym i ugodowym. Zaproponował wam jasną umowę – wy co jakiś czas wykonujecie dla niego zadanie, które nie przystoi członkom Zakonu, a on z czasem zapomni o waszych przewinach względem społeczeństwa Rinde. Gdy po raz kolejny przychodzi wezwanie do siedziby Zakonu, ruszacie by, jak najszybciej odbębnić zadanie licząc, że to będzie tym ostatnim.

System: Conan: Przygody w erze niewyśnionej
MG: Krzysztof „Jaxa” Rudek
Liczba Graczy:
2-4

Triggery: brutalność, barbarzyństwo, tortury, sugestywne opisy
Miejsce: I piętro, Stół 8

Opis: Grupa najemników wyrusza na poszukiwania starożytnego skarbu skrytego wśród piktyjskich lasów. Czy poradzą sobie z krwiożerczym Piktami i z zagrożeniami wywodzącymi się jeszcze z czasów starożytnego Acheronu? A może dołączą do tak wielu i ich kości bieleć będą wzdłuż Czarnej Rzeki?

System: The Witcher RPG
MG:
Krystian „Basomir” Bas

Liczba graczy: 3-5
Triggery: rasizm, okaleczenia
Miejsce: I piętro, Stół 8

Opis: Niektórzy czują obecność przodków i uważają, że to oni sterują ich życiem. Gorzej, gdy jakiś przodek nawiedza cię w snach, lamentując nad swoim losem i żądając odwiedzenia starej rodzinnej krypty, leżącej cały dzień drogi od posiadłości w Ellander. Taki los niestety spotkał Gottarda von Gottenheimera, więc zebrawszy grupę, która pomoże mu rozwiązać tajemnice niespokojnych nocy, wyruszył do opuszczonej krypty swojego rodu.

System: Warhammer Fantasy Roleplay: 4 Edycja
MG:
Jakub Zapała

Liczba graczy: 2-4
Triggery: fanatyzm, groteska, przemoc, polowanie na czarownice
Miejsce: I piętro, Stół 7

Opis: Pobożni i przykładni wyznawcy Sigmara powinni być wiecznie czujni. Niszczycielskie Potęgi Chaosu wiecznie knują, by sprowadzić zagładę na Stary Świat. Wysyłają do ludzkich osad swoje sługi: kultystów, zwierzoludzi, mutantów i czarownice. Mówi się, że nie można być zbyt ostrożnym i że nadgorliwość jeszcze nikomu nie zaszkodziła. Podczas tej podróży przez Hagerkryby będziecie mogli zrewidować te poglądy.

Niedziela – 21.01

System: The Witcher RPG
MG:
Krystian „Basomir” Bas
Liczba graczy: 1-4
Triggery: rasizm, okaleczenia
Miejsce: II piętro, Stół 11

Opis: Wieśniacy od zawsze mieli skłonność do snucia niestworzonych historii. Gdy jednak plotki o znikających ludziach rosną, a niepokoje wśród chłopów rosną, potrzeba, aby ktoś przyjrzał się tej sprawie. Lokalny, osłabiony garnizon się do tego nie nadaje, szczególnie w czasach wojny, ale zawsze można trafić na kogoś, kto się tym zajmie wśród przejeżdżających w okolicy podróżnych.

System: Warhammer Age of Sigmar Roleplay: Soulbound
MG: Kamil „Sythriel” Pruski
Liczba Graczy:
2-4
Triggery: deformacja ciała (demony), oniryzm, przemoc
Miejsce: I piętro, Stół 8

Opis: W Krainach Śmiertelnych znajduje się niezliczona ilość Wrót Wymiarów pozwalających na w miarę bezpieczną i szybką podróż. Przybierają przeróżne kształty. Część z nich jest znana mieszkańcom Krain od wieków, inne odkryto niedawno. Niespodziewanie zupełnie nowe wrota pojawiają się w Ulgu. Wyrastają niemalże przed grupą drużyny Duszosplecionych podróżujących przez ten Wymiar. Wypada z nich poturbowany Gromowładny Nieśmiertelny, a za nim… sługi Chaosu.

System: Warhammer Fantasy Roleplay: 4 Edycja
MG: Kamil „Sythriel” Pruski
Liczba Graczy: 2-4
Triggery:przemoc, śmierć, groza, przerażenie
Miejsce: I piętro, Stół 8

Opis: Magnus Von Schriftenhalt był utalentowanym magistrem Kolegium Cienia, cenionym badaczem doświadczonym poszukiwaczem przygód oraz waszym przyjacielem.

Był…

Magnus odszedł do królestwa Morra kilka tygodni temu, pożegnaliście go podczas ostatniej drogi i wszystko toczyłoby się dalej własnym torem gdyby nie list.
Zostaliście zaproszeni na odczytanie testamentu przyjaciela, ponoć jesteście w nim ujęci. Co wyniknie z tego nieoczekiwanego spadku? I jaki ma to związek z waszą ostatnią wspólną misją?

Sesje RPG społeczności

Nie tylko my tworzymy program Festiwalu. Robią to też członkowie i członkinie społeczności i szeroko pojętego fandomu RPG. Oto one:

Sobota – 20.01

System: Warhammer Age of Sigmar Roleplay: Soulbound
MG: Tomek N.
Triggery: brak
Miejsce: Parter, Stół 2

Opis: Jako wprowadzenie do systemu gracze będą musieli zbadać źródło katastrofy, która pochłonęła niewielkie portowe miasto. Będą też mieli szansę zwiedzić jedno z największych miast królestwa śmierci i odkryć jak losowe zdarzenia mogą popsuć nawet najlepsze plany.

System: Conan: Przygody w erze niewyśnionej
MG: Ainaak
Reprezentuje: Imaginarium RPG, Topory
Triggery: brak
Miejsce: II piętro, Stół 9

Opis: Jako wprowadzenie do systemu gracze będą musieli zbadać źródło katastrofy, która pochłonęła niewielkie portowe miasto. Będą też mieli szansę zwiedzić jedno z największych miast królestwa śmierci i odkryć jak losowe zdarzenia mogą popsuć nawet najlepsze plany.

System: Warhammer Fantasy Roleplay: 4 Edycja
MG: Damian Polański 
Triggery: brak
Miejsce: Parter, Stół 2

Opis: W cieniu górskich szczytów, po długotrwałym oczekiwaniu na zapowiadane konwoje z kopalni srebra, tylko jedna barka dotarła z ledwie kilkoma workami kruszcu. Na jej pokładzie spoczywało trzech mężczyzn śpiących kamiennym snem. Jednak po trzech dniach zielone bąble zakryły ich ciała, a przybysze zasnęli na wieki, a w mieście wybuchła tajemnicza zaraza. Wasza grupa, skupiona w tym niepewnym czasie, musi rozwikłać zagadkę pochodzenia i losu tych mężczyzn, zanim cień śmierci ogarnie całą krainę. Przygotujcie się na wyprawę w mroczne zakątki Starego Świata w poszukiwaniu odpowiedzi.

System: Conan: Przygody w erze niewyśnionej
MG: Jacek Duch
Reprezentuje: REACT Foundation, Graj! Kolektyw
Triggery: brak
Miejsce: Sale (I piętro), RPG w półmroku

Opis: Na Croma! Będzie się działo. Mam nadzieję, że macie w zanadrzu parę forteli, szachrajskich pomysłów, łotrowskich manewrów. A do tego nie brakuje Wam czaru, fantazji i brawury. Ten przeklęty Wąż, zwany Mistrzem Gry i Przekrętów, to podstępny Setyta, który łatwo Wam nie popuści. Domaga się krwi dla swego bóstwa i nie cofnie się przed niczym, by zwabić Was w pułapkę. Obieca wszystko: sławę, złoto i przyjemność cielesną. W dodatku za darmo! A jeśli jesteś łotrem, choć z miesięcznym stażem, to wiedzieć powinieneś, że „wszystko i za darmo” nie idą ze sobą w jednej kombinacji…

Niedziela – 21.01

System: Warhammer Age of Sigmar Roleplay: Soulbound
MG: Tomek N.
Triggery: brak
Miejsce: I piętro, Stół 6

Opis: W sytuacji z gatunku „tylko wy możecie zapobiegać pożarom lasów” gracze zostają nagle przekierowani z wcześniej obranej trasy. Czeka ich sklejona na ślinę misja ratunkowa, starożytna broń masowego rażenia, latające miasta i tonące lochy.

Sesje stałe 

System: Warhammer Age of Sigmar Roleplay: Soulbound
Graczy: 2-5
Triggery: kryzys bezdomności, deformacja ciała, przemoc

Opis: Drużyna Duszosplecionych na rozkaz samego Sigmara wyruszyła do miasta Świetlistej Włóczni w Wymiarze Ognia – Aqshy. Dowodząca miastem Salonia Grobowe Skrzydło – Lord Tajemnic mierzy się z wieloma obowiązkami dlatego Duszosplecionym przyjdzie poczekać na audiencję. Dzięki temu Bohaterowie mają czas, aby zwiedzić Świetlistą Włócznię. Co ich spotka?

System: Warhammer 40,000 Roleplay: Wrath & Glory
Graczy: 2-5
Triggery: brutalność, chaos

Opis: Wyścig z czasem i siłami Chaosu wykonującymi rytuał, który może zmienić świat-kuźnię w heretycką świątynię Mrocznych Bogów i przyczółek dla kolejnych wtargnięć Osnowy w Materium.

Przygoda poziomu 4 dla grupy Kosmicznych Marines.

System: Warhammer Fantasy Roleplay: 4 Edycja 
Graczy: 2-5
Triggery: brutalność, przemoc wobec zwierząt

Opis: Drużyna awantarników otrzymała zaproszenie od Hedricha Hanna. Ich wspólny znajomy oraz zarządca hotelu Wypoczynek Imperatora znajdującego się w Ubersreiku. Hedrich zawdzięcza Bohaterom życie, uratowali go przed bandytami. W podzięce zarządca co jakiś czas zleca im drobne robótki, aby umożliwić zarobienie kilku monet. Jakie zadanie ma dla nich tym razem?

Zjava będzie się odbywać w budynku Szkoły podstawowej im. Jana Pawła 2 nr 388 w Warszawie.

Pełny program atrakcji dostępnych podczas tegorocznej edycji konwentu znajdziecie TUTAJ.

Do zobaczenia! Zjava rozpocznie się za:

Dni
Godziny
Minuty
Sekundy