Warhammer Age of Sigmar Roleplay: Soulbound – nadchodzące publikacje

Do Warhammer Age of Sigmar: Soulbound w języku polskim jak na razie ukazały się: podręcznik podstawowy, darmowa przygoda wprowadzająca Fregata w ogniu oraz Zestaw Startowy, który w przystępny sposób pozwala zarówno Mistrzom Gry, jak i graczom zapoznać się z mechaniką i światem. Prace nad kolejnymi podręcznikami i przygodami oczywiście cały czas trwają, jednak z różnych powodów część z nich posiada status [UTAJNIONE]. Z tych ogłoszonych najbliżej premiery znajdują się Ekran Mistrza Gry oraz Ulice Świetlistej Włóczni.

EKRAN MISTRZA GRY

Suplement ten, jak sama nazwa wskazuje, jest przeznaczony dla Mistrzów Gry i składa się z ekranu, który z jednej strony pokryty jest bardzo ładną i symboliczną grafiką przedstawiającą Duszosplot Ładu ścierający się z armiami Śmierci i Chaosu, a z drugiej zbiorem ramek i tabeli wypełnionych najpotrzebniejszymi podczas gry informacjami. Wśród nich znaleźć można między innymi Stany, Właściwości Terenu czy najbardziej typowe połączenia Atrybutów i Umiejętności.

Ekran nie tylko ułatwia Mistrzowi Gry prowadzenie sesji, ale także przyśpiesza samą rozgrywkę, pozwalając ominąć wertowanie podręcznika (lub skakanie po PDF-ie w przypadku wersji elektronicznych) w poszukiwaniu np. zasad dotyczących Akcji Ochrona. Dodatkową zaletą ekranu jest możliwość stworzenia przestrzeni znajdującej się poza wzrokiem graczy, w której można ukryć notatki, handouty i rzuty kośćmi.

Poza ekranem w zestawie znajduje się również broszura Miasta Ognia, w której zawarto 25 jednostronicowych przygód rozpisanych z wykorzystaniem mechaniki Pogłosek, Obaw Zagrożeń (do posiadaczy Zestawu Startowego – identycznie jak w przypadku dodatkowych przygód możliwych do rozegrania w Świetlistej Włóczni).

Przygody zostały zgrupowane po pięć, a każdą piątkę poprzedza krótki opis miasta z Aqshy, w którym zostały one umieszczone. W zbiorze jako miejsca prowadzenia przygód zaproponowano Anvilgard, Świetlistą Włócznię, Hallowheart, HammerhalOko Nawałnicy (chociaż każdą z nich da się bez większych problemów relokować w inne miejsce, a nawet inny wymiar).

Mistrz Gry z pomocą Miast Ognia może w łatwy sposób urozmaicić prowadzoną właśnie kampanię, zorganizować szybki „jednostrzał”, a nawet spleść daną piątkę w minikampanię osadzoną w konkretnym mieście. Broszurę zamykają statystyki i opisy paru nowych przeciwników, których bohaterowie mogą spotkać podczas swoich przygód, rozszerzając tym samym arsenał MG. 

ULICE ŚWIETLISTEJ WŁÓCZNI

Ten niewielki, ale wypełniony informacjami dodatek skierowany jest przede wszystkim (choć nie tylko) do osób, które posiadają Zestaw Startowy i chciałyby urozmaicić Świetlistą Włócznię lub po prostu chcą uatrakcyjnić swoje kampanie i przygody (choć w niektórych miejscach może to wymagać niewielkich zmian i dostosowania do okoliczności). Ulice Świetlistej Włóczni zawierają w sobie 23 (!) nowe Przedsięwzięcia związane tytułowym miastem i znajdującymi się w nim lokalizacjami, co pozwala graczom nie tylko na bardziej kreatywne spędzanie czasu wolnego, ale także na większe związanie się z miastem i jego mieszkańcami (w końcu jest różnica między orrukami atakującymi bar, a orrukami atakującymi ulubiony bar bohaterów, w którym poznali tego śmiesznego kupca i…).

Ponadto w Ulicach znajdują się opisy typowych dla targowisk Świetlistej Włóczni przedmiotów wraz z ich statystykami i ceną. Nie oznacza to jednak, że są to rzeczy pokroju chleba i upioryki. Na straganach znaleźć można między innymi takie cuda jak agloraksjańska rękawica zwiększająca zdolności bojowe magów (co ciekawe – w walce wręcz, co pozwala na tworzenie interesujących hybryd) czy słoneczny klejnot działający zarówno jako podręczne źródło światła, jak i jednorazowy granat oślepiający. W tej części suplementu zawarto też statystyki używanych powszechnie w Świetlistej Włóczni automatów wraz z cenami ich wynajmu oraz kupna.

Dodatek zamyka krótki rozdział związany z artefaktami możliwymi do wyciągnięcia z Podmiasta – starożytnej Agloraksjańskiej cytadeli, na której zbudowano Świetlistą Włócznię. Znajdujące się w tym rozdziale tabele pozwalają szybko wylosować znaleziony, zdobyty lub kupiony właśnie przez bohaterów przedmiot, określają jego cechy, wygląd i związane z nim Osobliwości (jeżeli ktoś natychmiast zakłada na głowę hełm znaleziony w ruinach miasta morderczej i sadystycznej magokracji, sam jest sobie winien). To małe, wydawałoby się, narzędzie (cały rozdział zajmuje tylko 3 strony) jest niezwykłym ułatwieniem dla każdego Mistrza Gry. Nie tylko pozwala na odpowiednie nagrodzenie graczy przebijających się przez Podmiasto, ale pomaga też podczas prowadzenia jakiejkolwiek innej kampanii lub przygody, dostarczając pomysłów na magiczne przedmioty lub pozwalając szybko je wylosować.

Zarówno Ekran Mistrza Gry, jak i Ulice Świetlistej Włóczni są dodatkami, które warto mieć w swojej kolekcji. Oba ułatwiają Mistrzom Gry prowadzenie sesji, a ponadto Ulice pozwalają przy tym graczom na jeszcze większą kreatywność i dostarczają im nowych narzędzi przydatnych podczas prób przetrwania w Aqshy (a Mistrzom Gry oferują nowe zabawki dla tych złych –równowaga w przyrodzie musi zostać zachowana).

Powodzenia na sesjach!

Radosław Barański – redaktor naczelny linii wydawniczej Warhammer Age of Sigmar: Soulbound