„Terry Pratchett’s Discworld RPG: Adventures in Ankh-Morpork” – Rozwój Postaci Gracza

Z nieukrywaną przyjemnością ogłaszamy współpracę z Modiphius Entartainment, na mocy której przygotujemy polskie wydanie gry Świat Dysku: Przygody w Ankh-Morpork (tytuł roboczy)! Kampania w serwisie Kickstarter dobiegła końca. Gra się ufundowała, zbierając dwa miliony dwieście osiemdziesiąt dziewięć tysięcy funtów z wymaganych stu tysięcy funtów.

Bezpośredni odnośnik do zbiórki znajduje się TUTAJ – wystarczy kliknąć.

JAK WYGLĄDA ROZWÓJ POSTACI?

W grze Świat Dysku RPG: Przygody w Ankh-Morpork nie ma możliwości ‘awansowania na wyższy poziom’. Po prawdzie nawet słowo ‘rozwój’ jest nieco mylące. Myślcie o tym bardziej, jak o przemianie postaci (bohatera) znanej z książek. W ramach mechaniki przybiera to dwie formy. W trakcie sesji – Kluczowych Momentów, pomiędzy sesjami – Powracających Bohaterów.

Kluczowe Momenty to chwile, w których rdzeń wysuwa się na pierwszy plan, i postacie dowiadują się, z czego naprawdę są ulepione, co sobą reprezentują. To nagłe uświadomienie może wstrząsnąć światopoglądem postaci i w niesamowity sposób zmienić sposób, w jaki reagują na wydarzenia wokół nich. W ramach przykładu spójrzcie na Vimesa na początku i na końcu książki Straż! Straż! Nadal jest Vimesem, ale jego podejście do życia całkowicie się zmieniło. Chcieliśmy przedstawić w grze tego rodzaju przemianę postaci.

Powracający Bohaterowie przedstawiają wolniejszą formę przemiany postaci – nie nagły moment uświadomienia, ale rodzaj zmiany postrzegania, jaką osiągacie, gdy macie czas na przemyślenie wszystkiego, co się wydarzyło. Jeśli po ukończeniu jednej przygody zabierzecie te same postaci z powrotem na kolejną, możecie zdecydować, czy nauczyły się czegoś w trakcie poprzedniej przygody, czy w czasie pomiędzy nimi. Urzeczywistniacie to, nadając im nowe dziwactwa lub zmieniając jedną z dotychczasowych cech, aby odzwierciedlić ich nowo zdobytą wiedzę. Jeszcze raz pomyślcie, jakie przemiany zachodzą w Vimesie na przestrzeni całej serii. Przechodzi wiele zmian w Straż! Straż!, ale nawet Vimes z końca tej książki jest lata świetlne od Vimesa z książek Łups! lub Niuch. Przeżyte doświadczenia mają wpływ na każdego. Oczywiście zawsze możecie zdecydować, że postacie nie nauczyły się niczego i pozostawić je dokładnie takie, jakie są, co może być na swój sposób świetną zabawą.

All trademarks used under licence. Discworld properties © Dunmanifestin Limited.