Z nieukrywaną przyjemnością ogłaszamy współpracę z Modiphius Entartainment, na mocy której przygotujemy polskie wydanie gry Świat Dysku: Przygody w Ankh-Morpork (tytuł roboczy)! Kampania w serwisie Kickstarter dobiegła końca. Gra się ufundowała, zbierając dwa miliony dwieście osiemdziesiąt dziewięć tysięcy funtów z wymaganych stu tysięcy funtów.
Bezpośredni odnośnik do zbiórki znajduje się TUTAJ – wystarczy kliknąć.
Postaci Graczy. Jak działają?
Każda Postać Gracza to zbiór 9 cech. Są to: imię, drużyna, gatunek, pochodzenie, rola, nisza, dwa dziwactwa i rdzeń (nazwy robocze). Wszystkie z nich są określane przez gracza na etapie procesu tworzenia postaci.
Korzystanie z cech to podstawowy sposób, w jaki Wasze postacie mogą wchodzić w interakcję z otaczającym je światem. Służą do uzasadnienia, dlaczego postać powinna być dobra w tym, co próbuje zrobić. Najlepszym sposobem na myślenie o nich, jest „Moja postać posiada cechę X, więc powinna być dobra w działaniu Y”.
Absolutnie wszystko na Waszych kartach postaci jest cechą, którą możecie wykorzystać do uzasadnienia działań rozstrzyganych wykonywaniem testu. Nawet imię Postaci Gracza może zostać użyte, jeśli uzasadnia ono próbę przekonania Mistrz Gry do przyznania najlepszej możliwej kości.
Mistrz Gry bierze pod uwagę cechę postaci, działanie, które chce wykonać i sytuację, w której się znajduje, aby zdecydować, którą kością będzie rzucać gracz przeciwko jego kości Narrativium.
To może wydawać się proste i takie ma być! Projektanci gry stworzyli system, który pozwala Postaciom Graczy podejmować działania, rozstrzygać testy i opowiadać niesamowite historie, jednocześnie doświadczając nieoczekiwanych zwrotów akcji i konsekwencji, które nigdy nie stają na drodze rozgrywce.
All trademarks used under licence. Discworld properties © Dunmanifestin Limited.