Małe podsumowanie

Czołem!

Nie wiem jak Wam, ale nam w Copernicusie pierwszy miesiąc roku 2021 minął bardzo szybko. Praca wre na wielu frontach. Opiszę pokrótce, czego możecie się spodziewać w najbliższym czasie. Nie zapomnijcie dać nam znać, czy podobają się Wam artykuły w takiej formie 😉

Książki

Jesteśmy świeżo po premierze pierwszego tytułu w tym roku – Niezapamiętane Imperium, (Dan Abnett, Herezja Horusa) więc to dobry moment, aby zdradzić co przyniesie przyszłość. W miesiącu mamy coś zarówno dla fanów WH Fantasy jak i WH 40,000, bowiem premierę będą miały dwa tytuły: Zabójca Krasnoludów (David Guymer) oraz Mściwy Syn (Guy Haley).

Zabójca Krasnoludów to kolejna część serii Przygód Gotreka i Felixa rozpoczynająca ostatni rozdział historii tytułowych bohaterów. Mimo iż Felix Jaeger zostawił za sobą swoje awanturnicze dni, gdy pojawia się , by wyruszyć na być może ostatnią przygodę, nie zastanawia się dwa razy. Siły Chaosu ogarniają Kislev, a Gotrek i Felix muszą zmierzyć się z hordami Króla Trolli. Na szczęście mogą liczyć na pomoc starych przyjaciół, lecz czy wszyscy wyjdą z tego cało? Dowiecie się za miesiąc.

Pierwszy tom nowej serii Ognisty Brzask (Dawn of Fire) pt.  Mściwy Syn wprowadzi Was w najświeższe wydarzenia w uniwersum Warhammera 40,000. Krucjata Indomitus rozprzestrzenia się po całej galaktyce, gdy jedna flota bojowa musi zmierzyć się z przerażającymi siłami Chaosu. Od ich sukcesu zależą losy krucjaty oraz całego Imperium.
WFRP
Zbiór sześciu przygód do czwartej edycji WFRP – Przygody w Ubersreiku, trafił do akceptacji jeszcze przed Świętami, więc w niedalekiej przyszłości spodziewamy się otrzymać zielone światło do druku. Gdy tylko to nastąpi wypuścimy podręcznik w wersji PDF zarówno w naszym sklepie Copcorp.pl jak i na DriveThruRPG.com. W tym dodatku czeka na Was sześć przygód, których akcja dzieje się w Księstwie Ubersreiku, szczegółowo opisanym w Zestawie Startowym. Przygody zostały napisane w taki sposób, aby umożliwić Wam połączenie ich w jedną wielką kampanię, ale nic nie stoi na przeszkodzie by rozegrać je jako jednostrzałówki! Co więcej przygoda Winna strona pozwala przejść bezpośrednio do kampanii Wroga Wewnętrznego. To rozwiązanie polecamy szczególnie nowym graczom, gdyż ta kultowa kampania może okazać się wymagająca, więc warto wcześniej zdobyć nieco doświadczenia!  

Niedawno do akceptacji trafił również zbiór przygód Ciężkie Dnie i Niespokojne Noce, zawierający pięć przygód napisanych przez weterana WFRP – Graeme Davis’a! Podobnie jak w Przygodach w Ubersreiku scenariusze mogą zostać wykorzystane pojedynczo lub połączone w kampanię, podczas której gracze zostaną uwikłani w spór pomiędzy dwoma szlacheckimi rodami. W podręczniku oprócz przygód znajdziecie również zestaw gier karczemnych ze Starego Świata oraz zasady opisujące nową grywalną rasę: gnomy!

Na zaawansowanym etapie prac jest również pierwsza część kampanii Wroga Wewnętrznego: Wróg w Cieniach. Niezbędnik przechodzi właśnie drugą korektę, natomiast główna księga jest w połowie gotowa do składu. Erpegowych weteranów, którzy mieli już okazję rozegrać kampanię Wewnętrznego Wroga w poprzednich edycjach WFRP z pewnością ucieszy informacja o ramkach „Dla grognardów”, które pozwolą wprowadzić powiew świeżości do Waszej rozgrywki! Dodatek ten, oprócz dwóch pierwszych przygód kultowej kampanii zawiera obszerny opis Bögenhafen – jednego z najważniejszych miast Reiklandu, na eksploracji którego możecie spędzić wiele sesji!

Od dawna wyczekiwany dodatek do drugiej edycji Tysiąc Tronów aktualnie poddawany jest ostatnim szlifom, więc niedługo możecie spodziewać się ogłoszenia terminu premiery.

Pracujemy również nad Middenheim: City of the White Wolf oraz parom mniejszymi dodatkami, ale o nich dowiecie się już następnym razem 😉
AOS
Nad przekładem tego systemu musi czuwać sam Sigmar! Podręcznik główny jest już w pełni przetłumaczony, a połowa rozdziałów przeszła redakcję. Powoli ruszają prace nad Zestawem StartowymCi z Was, którzy mieli w swoich rękach Zestaw Startowy WFRP wiedzą czego się spodziewać i dlaczego warto się w niego zaopatrzyć. Oprócz Skrótu Zasad i pięciu gotowych do gry Postaci – dzięki którym możecie bezzwłocznie zanurzyć się w przygodzie, w pudełku znajdziecie Przewodnik po mieście Brightspear z dwustronną mapą; 48-stronną przygodę, która zabierze Was do starożytnych ruin pod miastem; zestaw żetonów oraz 8 sześciościennych kości. Zestaw Startowy oprócz wprowadzenia do gry Age of Sigmar: Soulbound stanowi świetne uzupełnienie kolekcji każdego fana systemu!
W&G
Na ten podręcznik nasza „czterdziestkowa” ekipa rzuciła się niczym stado wygłodniałych genokradów. Tłumaczenie podręcznika głównego jest już w końcowej fazie, a ponad połowa rozdziałów przeszła już wstępną redakcję. Wrath & Glory zabierze Was do systemu Gilead składającego się z ośmiu Imperialnych światów, odciętych od reszty Imperium przez Wielką Wyrwę. Tam przyjdzie Wam przeżywać przygody w społeczeństwie nękanym przez demoniczne inwazje i  ewnętrzne zepsucie, charakterystyczne dla czterdziestego pierwszego milenium. Podczas rozgrywki będziecie mieli możliwość wcielenia się w przedstawicieli mieszkańców Imperium; oddanych Imperatorowi astartes; dostojnych aeldari lub dzikich i brutalnych orków. Po przetłumaczeniu podręcznika głównego weźmiemy się za darmowy dodatek Rain of Mercy. Przygoda zawiera uproszczone zasady Wrath & Glory, dzięki którym możecie natychmiast rozpocząć rozgrywkę i posmakować przygód w systemie Gilead!
DH2
Pomimo rozpoczęcia pracy nad Wrath & Glory nie zamierzamy pozostawić Akolitów bez wsparcia! Dodatek Wróg Zewnętrzny trafi do składu w połowie lutego, natomiast Wróg spoza rzeczywistości został w pełni przetłumaczony i niedługo ruszy w dalszą drogę redakcyjną.

Wróg Zewnętrzny dostarczy Wam wiele informacji o xenos zamieszkujących sektor Askellon – od żądnych krwi orków, przez niebezpiecznie ekspansywnych krootów, po bezlitosnych tyranidów. Lecz zagrożenie nie czai się wyłącznie wśród żywych. Zgliszcza wymarłych cywilizacji skrywają mroczne artefakty, umożliwiające siłom chaosu szerzyć herezję i zepsucie. Gdyby tego było mało, przykuły one uwagę masywnej podziemnej organizacji – Bezimiennego Syndykatu, z którym nie raz przyjdzie się Wam zmierzyć. Podręcznik pozwoli wprowadzić do Waszych przygód szereg nowych pojazdów (w tym latających!) oraz arsenał rozmaitych broni xenos dla bardziej radykalnych Akolitów. Wprowadzenie nowych pojazdów może skusić niektórych z Was do podjęcia nowej roli – As, który w kokpicie pojazdu czuje się jak w domu.

Wróg spoza rzeczywistości pozwoli Wam wcielić się w członków Ordo Malleus, którego Akolici chronią Imperium Ludzkości przed siłami demonów Osnowy. W tym dodatku Mistrzowie Gry znajdą zasady do tworzenia własnych Demonicznych Książąt oraz nowe typy światów do wprowadzenia na sesje, takie jak świat Karny czy świat Demoniczny. Jako członkowie Ordo Malleus możecie zostać zmuszeni by zwalczać ogień ogniem, korzystając z narzędzi, które zostałby całkowicie potępione przez inne Ordo. Poznacie sekrety tworzenia opętańców, zawierania Mrocznych Paktów czy odprawiania egzorcyzmów. Podręcznik dostarczy Wam również obszernych informacji na temat wszystkich czterech bogów Chaosu.
Witcher
Na wiedźmińskim szlaku również dobre wieści. Dodatek Władcy i Włości dostaje ostatnie poprawki i niedługo trafi do drukarni, więc oczekujcie daty premiery! Dodatek oprócz czteropanelowego ekranu Mistrza Gry wprowadzi do Waszych sesji nową grywalną rasę – niziołka oraz profesję – szlachcica!

Na ostatniej prostej tłumaczenia jest również A Witcher’s Journal, pełniący funkcję bestiariusza opisującego ponad 30 nowych poczwar!
Conan

Mitra nam sprzyja i wszystko przebiega zgodnie z planem, a galera szczęśliwie omija rafy i sztormy. Zespół jest w stałym kontakcie z Modiphiusem i na bieżąco konsultują treść podręcznika. Mniej więcej połowa rozdziałów została już przetłumaczona i rozpoczynają się prace redakcyjne.

Jak na razie to tyle. Mamy nadzieję, że odpowiadają Wam artykuły w takiej formie i gorąco zachęcamy do komentowania i udostępniania tego wpisu!

Do następnego!