W dniach od 14 do 16 lutego ponownie spotykamy się na warszawskim konvencie Zjava.
Przygotowaliśmy dla Was wiele atrakcji.


Co dobrego znajdziecie w naszym kramie?
- Nowele z uniwersów Warhammer 40,000, Warhammer Age of Sigmar oraz Warhammer Fantasy;
- Gry fabularne (RPG) takie jak Conan: Przygody w erze niewyśnionej, The Witcher RPG, Warhammer 40,000 Roleplay: Wrath & Glory, Warhammer Age of Sigmar Roleplay: Soulbound, Warhammer Fantasy Roleplay: 4 Edycja;
- Warhammer 40,000 Roleplay: Imperium Maledictum – nasz najnowszy system fabularny.

Warhammer 40,000 Roleplay: Imperium Maledictum – nowa gra fabularna już dostępna
„W rejonie galaktyki położonym daleko na zachód od Terry, wewnątrz Segmentum Pacificus, leży pełen zindustrializowanych światów i tętniący życiem region znany jako Sektor Machariański. Niestety nazwany na cześć legendarnego Lorda Solara Machariusa sektor wielce ucierpiał w wyniku Noctis Aeterna. Katastrofalne w skutkach otwarcie się Wielkiej Wyrwy zdewastowało wiele światów, inne zaś padły ofiarą kuszenia nieludzkich potęg.
Obecnie sprawujący władzę lord Aulus Sejanus podejmuje działania na rzecz odbudowy swojej domeny, jednak wciąż szerzą się w niej anarchia i buntownicze nastroje. Tam, gdzie niegdyś jasno świeciło światło Lorda Solara, teraz zbierają się cienie, a los całego sektora wisi na włosku.
Stwórzcie postacie oraz przewodzącego im potężnego Patrona i dołączcie do pozbawionej nadziei walki! Poznajcie intrygujące tajemnice i przerażające prawdy zawarte w szczegółowym opisie Sektora Machariańskiego. Opanujcie straszliwe moce psioniczne i podnieście zabójczy oręż przeciwko śmiertelnie niebezpiecznym wrogom. Odkryjcie subtelne spiski i wyjaśnijcie okrutne zbrodnie. W obliczu nieczułej galaktyki ośmielcie się walczyć o choćby promyk dogasającego światła.”

Panele dyskusyjne i prelekcje
Na festiwalu odbędzie się ogromna liczba ciekawych paneli dyskusyjnych i prelekcji. Nasi pracownicy i przyjaciele wydawnictwa przygotowali kilka specjalnie dla Was. Oto one:
Prowadzący: Jakub Zapała
Miejsce: Sala Prelekcyjna 1 – 2. Piętro
Opis: W odległym, trochę już zużytym układzie współrzędnych, na płaszczyźnie astralnej, która nigdy nie była szczególnie płaska, skłębiona mgiełka gwiazd rozstępuje się z wolna. Spójrzcie… Oto przed Wami pierwsze RPG osadzone na Świecie Dysku (a konkretnie w największym i najbrudniejszym jego mieście), które ukaże się po polsku! W dodatku będzie wydawane przez Copernicus Corporation, a na tej ekipie można polegać, jak na Straży (a nawet jak na funkcjonariuszu Marchewie!). Z tej prelekcji dowiecie się co i jak, a może też z jakiego powodu, no i czemu gardło sobie podrzynam, żeby przekonać Was do tej gry!
Prowadzący: Jakub Zapała
Miejsce: Sala Prelekcyjna 3 – 2. Piętro
Opis: Pozwólcie, że opowiem Wam o niezwykłej grze. Wyobraźcie sobie nasz świat – ten, który znamy zza okna – na który nagle zstępują siły Nieba i Piekła, by rozegrać na nim ostateczną apokaliptyczną wojnę. Budzą się w nim zapomniani bogowie i uśpione przed wiekami bestie zagłady. Wszystko wydaje się stracone… ale tak nie jest. Pośród armii Apokalipsy pojawili się bowiem buntownicy. Anioły, demony, smocze bestie i pomniejsi bogowie, którym nie podoba się wizja zagłady. Dzięki swym mocom znaleźli oni sposoby, by chronić swoje domeny przed zniszczeniem. Łącząc swe, siły uczynili z wybranych przez siebie miast bastiony broniące się przeciw Apokalipsie. Tam są królowymi i królami, udzielnymi władcami, każde ze swoim dworem. Niezłomnymi. W nich właśnie wcielacie się w tej niezwykłej grze o władzy w świecie ogarniętym Apokalipsą.

Sesje RPG
Nasi pracownicy i współpracownicy zgłosili do programu również dłuższe sesje RPG.
Zagracie w systemy: Warhammer 40,000 Roleplay: Imperium Maledictum, Warhammer 40,000 Roleplay: Wrath & Glory, Warhammer Age of Sigmar Roleplay: Soulbound, Warhammer Fantasy Roleplay: 4 Edycja, Conan: Przygody w erze niewyśnionej, The Witcher RPG, Defiant: Niezłomni wobec Apokalipsy.
WAŻNE: Zapisy na długie sesje w wydarzeniu na Facebookowym wydarzeniu zostaną otwarte w poniedziałek 27 stycznia. -> TUTAJ <-.
Ponadto przy naszym stoisku sprzedażowym rozegracie szybkie, półtoragodzinne sesje pokazowe w wydawanych przez nas systemach. Podejdźcie i zapytajcie o nie naszych Mistrzów Gry.
System: Defiant: Niezłomni wobec Apokalipsy
Mistrz Gry: Jakub Zapała
Miejsce: Sala RPG 1 – 1. Piętro
Opis: To będzie wspaniałe przyjęcie, jakiego Miasto Winnego Krzewu desperacko potrzebuje. Przyszedł okres napięć i nieufności, gdy wojna z siłami Apokalipsy znów rozpaliła się na granicach. Prowincja Podziemnego Kanału jest tym miejscem, w którym śmiertelnicy szukają zapomnienia. Pełno tu klubów, muzeów i barów. Jest tu też największy park miasta. To właśnie na jego obrzeżach Wybraniec, prawa ręka władcy prowincji, urządza przyjęcie dla Niezłomnych, nadprzyrodzonej arystokracji tej Domeny. Czas oderwać się od codzienności i zalśnić pełnym blaskiem!
System: The Witcher RPG
Mistrz Gry: Jakub Zapała
Miejsce: Stół 2 – Parter
Opis: Rycerz Ruprecht z Babenburga dotarł do Touissant mniej niż pół roku temu, a już zdobył pewną sprawę. Zakończył on z powodzeniem kilka niebezpiecznych misji oraz wygrał niejeden pojedynek. Prawda jest jednak taka, że ten przybysz z północy nie zawsze walczy czysto. Wprawiło to w furie młodego Leblanca de Surmana, rycerza bez skazy i zmazy, który zamierza ukrócić niegodne zachowanie Ruprechta. Ojciec tegoż, Rafael, jest gotów dobrze zapłacić za to, żeby jego syn nie pożegnał się przy okazji z życiem.
System: Warhammer 40,000 Roleplay: Imperium Maledictum
Mistrz Gry: Patryk Ławniczak
Miejsce: Stół 1 – Parter
Opis: Wśród żołnierzy stacjonujących na świecie-kopcu Voll rozprzestrzenia się narkotyk, który wpływa na zdolności bojowe regimentu. Waszym zadaniem jest znaleźć dostawców i źródło substancji, a potem ukarać winnych w imię Imperatora.
System: Warhammer Age of Sigmar Roleplay: Soulbound
Mistrz Gry: Daniel „Mycha” Czarnecki
Miejsce: Stół 5 – 1. Piętro
Opis: Świetlista Włócznia stanowi przykład opieki Boga Kowala nad Krainą Wiecznej Spiekoty. Piękne złote miasto, z ogrodami zieleni i płynącą wodą stanowi zaprzeczenie surowego klimatu pustyni. Tak jak złoto pięknie się mieni, tak potrafi oślepiać, szczególnie kiedy mowa o tych z nizin społecznych tego miasta. Tam, gdzie nie ma już złotej straży, a woda jest luksusem, władzę sprawują grupy, które sprzedadzą dziecko za ampułkę wody. Jedną z takich grup są Czerwone Czapki. Choć jesteście wybrańcami samego Sigmara, to zostajecie poproszeni o sprawdzenie pewnych doniesień co do działalności gangu Czerwonych Czapek. Zaczynają się oni posługiwać umiejętnościami, których nie powinni mieć, a ich ilość zaczyna niepokojąco rosnąć, wbrew logice i szacunkom. Wy nie wyglądacie na typowych przedstawicieli prawa, a bardziej na ludzi, których można wynająć za odpowiednią ilość kropel Aqua Ghyranis. Jeżeli pewne pogłoski się potwierdzą, możecie mieć do czynienia z czymś więcej niż zwykłym gangiem.
System: Warhammer Age of Sigmar Roleplay: Soulbound
Mistrz Gry: Kamil „Sythriel” Pruski
Miejsce: Stół 10 – 2. Piętro
Opis: Drużyna Duszosplecionych i towarzyszący im Rycerz Poszukiwacz od tygodni są na tropie rosnącej w siłę nekromantki Viren Ashai, która pustoszy Ghyran – Wymiar Życia. Do konfrontacji między Duszosplecionymi a nieumarłymi dochodzi na skraju Wykręconej Puszczy. Jej niespodziewany przebieg może doprowadzić do unicestwienia zastępów Nieśmiertelnych Gromowładnych. Duszospleceni nie mają czasu do stracenia.
System: Warhammer 40,000 Roleplay: Imperium Maledictum
Mistrz Gry: Patryk Ławniczak
Miejsce: Stół 11 – 2. Piętro
Opis: Kiedy dokumenty przestają się zgadzać, a słupki na wykresach idą w dół, wkraczacie wy – audytorzy Adeptus Administratum. Kiedy nadzorca jednego z biur umiera, zostawiając wiele niedokończonych spraw, wkraczacie do akcji, żeby poukładać wszystko i znaleźć winnych opóźnień w pracy, zanim przełożeni wyznaczą nowego zarządcę. Problem pojawia się w momencie, kiedy natrafiacie w dokumentach na coś, czego nie powinno tam być…
System: Dwory Końca Świata – Dziedzictwo Imperium
Mistrz Gry: Jakub Zapała
Miejsce: Stół 5 – 1. Piętro
Opis: Gdy toczy się wojna między władcami, po obu stronach konfliktu pojawiają się bohaterowie. Książęta Unii Osydentu oraz Segur najechali niewielkie Estuaire. Wsie, miasteczka i zamki przechodzą z rąk do rąk. Dzielni wojskowi odnoszą sukcesy dla swych panów, nie szczędząc krwi, potu ani łez, by zwyciężać i zdobyć wielką sławę. Dwójka oficerów armii najeźdźców rozpoczęła jakiś czas temu przyjacielską rywalizację. Teraz jednak zmusza się ich do pojedynku, który może wpłynąć na losy całej wojny…
System: Conan: Przygody w erze niewyśnionej
Mistrz Gry: Jakub Zapała
Miejsce: Stół 5 – 1. Piętro
Opis: Od wielu dni wieje porywisty wiatr niosąc ze sobą burzowe chmury. Deszcz pada nieprzerwanie, a wicher sprawia, że zdaje się uderzać ze wszystkich stron. Jest zimny, przejmuje was chłodem aż do samych kości. Może jest wzburzone, a wiodąca wzdłuż wysokiego brzegu droga znajduje się z dala od drzew, jaskiń czy jakiegokolwiek schronienia przed niepogodą. W oddali widzicie jednak światła samotnej rybackiej osady. Nareszcie! Macie nadzieję na trochę ciepła i noc spędzoną w suchej pościeli. Jeszcze nie wiecie, że miejscowi powitają was słowami „gość w dom, bóg w dom” – i że traktują te słowa inaczej, niż do tego przywykliście. Nic też nie ostrzega was przed tym, że nie będziecie jedynymi, którzy przybędą do osady tej burzliwej nocy…
System: Warhammer Fantasy Roleplay: 4 Edycja
Mistrz Gry: Jan Frąckowiak
Miejsce: Stół 6 – 1. Piętro
Opis: Idziecie w stronę Delberz, na prośbę Wulframa, waszego przyjaciela, aby dostarczyć delikatną przesyłkę, która mogłaby się zniszczyć w czasie podróży powozem. Pod wieczór, wypatrując gospody na horyzoncie, nagle pogoda gwałtownie się zmienia. Wicher zaczyna dąć, deszcz siąpić, pioruny grzmieć. Cali przemoknięci kontynuujecie marsz, aż w końcu blask błyskawicy odsłania przed wami zarys karczmy. Na jej widok, czujecie dozę niepokoju, ale w końcu lepiej spać w łóżku niż marznąć na deszczu, prawda?
System: Warhammer 40,000 Roleplay: Wrath & Glory
Mistrz Gry: Daniel „Mycha” Czarnecki
Miejsce: Stół 9 – 2. Piętro
Opis: W imię Imperatora się rodzimy, żyjemy i umrzemy… Choć to piękna dywizja, której nikt bardziej nie uosabia niż siostry bitwy, to w głębi świata kopca ciężko uwierzyć w tę dewizę, gdy przez całe swoje życie nie znasz spokoju i koloru nieba… Nic dziwnego, że wedle plotek wyrasta tam nowy kult genokradów, który wpływa na gangi i tych, którzy żyją pod ich butem, a to wszystko dając nadzieję na lepsze jutro. Wcielicie się w oddział mający wspomóc samotną siostrę bitwy, zakonu płonącej róży, która prowadzi krucjatę w tych niesprzyjających okolicznościach. Będzie to skrajnie niebezpiecznej misji infiltracji i zniszczenia kultu genekradów w bardzo wybuchowy sposób. Kopiec to nie tylko dom dla niezliczonej ilości dusz, ale także bardzo złożona struktura zależności społecznych, gdzie nawet coś tak prostego jak wyrwanie z niego chwast może być widziane jako zagrożenie dla obecnego status quo. Czy będziecie w stanie stawić temu czoła, mając przy boku żywy ogień wiary?

Gdzie się widzimy?
Zjava będzie się odbywać w budynku Szkoły podstawowej im. Jana Pawła 2 nr 388 w Warszawie.
Bilety do nabycia po kliknięciu TUTAJ.
Poniżej znajduje się wygodna mapka, która pomoże Wam dotrzeć na miejsce.