W dniach 18-20 października spotykamy się na podczas trzeciej edycji Fantastycznego Festiwalu Wyobraźni StarFest.


Co dobrego znajdziecie w naszym kramie?
- Nowele z uniwersów Warhammer 40,000, Warhammer Age of Sigmar oraz Warhammer Fantasy;
- Gry fabularne (RPG) takie jak Conan: Przygody w erze niewyśnionej, The Witcher RPG, Warhammer 40,000 Roleplay: Wrath & Glory, Warhammer Age of Sigmar Roleplay: Soulbound, Warhammer Fantasy Roleplay: 4 Edycja;
- Warhammer 40,000 Roleplay: Imperium Maledictum – zupełnie nowy system fabularny.

Warhammer 40,000 Roleplay: Imperium Maledictum – nowa gra fabularna już dostępna
„W rejonie galaktyki położonym daleko na zachód od Terry, wewnątrz Segmentum Pacificus, leży pełen zindustrializowanych światów i tętniący życiem region znany jako Sektor Machariański. Niestety nazwany na cześć legendarnego Lorda Solara Machariusa sektor wielce ucierpiał w wyniku Noctis Aeterna. Katastrofalne w skutkach otwarcie się Wielkiej Wyrwy zdewastowało wiele światów, inne zaś padły ofiarą kuszenia nieludzkich potęg.
Obecnie sprawujący władzę lord Aulus Sejanus podejmuje działania na rzecz odbudowy swojej domeny, jednak wciąż szerzą się w niej anarchia i buntownicze nastroje. Tam, gdzie niegdyś jasno świeciło światło Lorda Solara, teraz zbierają się cienie, a los całego sektora wisi na włosku.
Stwórzcie postacie oraz przewodzącego im potężnego Patrona i dołączcie do pozbawionej nadziei walki! Poznajcie intrygujące tajemnice i przerażające prawdy zawarte w szczegółowym opisie Sektora Machariańskiego. Opanujcie straszliwe moce psioniczne i podnieście zabójczy oręż przeciwko śmiertelnie niebezpiecznym wrogom. Odkryjcie subtelne spiski i wyjaśnijcie okrutne zbrodnie. W obliczu nieczułej galaktyki ośmielcie się walczyć o choćby promyk dogasającego światła.”

Panele dyskusyjne i prelekcje
Na festiwalu odbędzie się ogromna liczba ciekawych paneli dyskusyjnych i prelekcji. Nasi pracownicy i przyjaciele wydawnictwa przygotowali kilka specjalnie dla Was. Oto one:
Prowadzący: Jakub Zapała
Miejsce: Sala konferencyjna B1 (parter)
Opis: Przez ostatnie pięć lat przeżyliśmy wiele przygód na Kontynencie. Nie zawsze na Szlaku było różowo. Wiadomo: deszcz, niepogoda i potwory. Bywał nastrój i na filozofię i na
rozlew krwi. Teraz na horyzoncie widać cel naszej podróży. Wraz z ukazaniem się Księgi Chaosu linia Witcher RPG, spod pióra twórców z R. Talsorian Games, zostanie zakończona. Copernicus Corporation też czeka czasowe rozstanie z wiedźmińskim światem. O systemie, pożegnaniach i dalszym wsparciu, opowiemy Wam na tej prelekcji.
Prowadzący: Jakub Zapała
Miejsce: Sala konferencyjna B1 (parter)
Opis: Pozwólcie, że opowiem Wam o niezwykłej grze. Wyobraźcie sobie nasz świat – ten, który znamy zza okna – na który nagle zstępują siły Nieba i Piekła, by rozegrać na nim ostateczną apokaliptyczną wojnę. Budzą się w nim zapomniani bogowie i uśpione przed wiekami bestie zagłady. Wszystko wydaje się stracone… ale tak nie jest. Pośród armii Apokalipsy pojawili się bowiem buntownicy. Anioły, demony, bestie i pomniejsi bogowie, którym nie podoba się wizja zagłady. Dzięki swym mocom znaleźli oni sposoby, by chronić swoje domeny przed zniszczeniem. Łącząc swe siły uczynili z wybranych przez siebie miast bastiony broniące przed Apokalipsą. Tam są królowymi i królami, udzielnymi władcami, każde ze swoim dworem. Niezłomnymi. W nich właśnie wcielacie się w tej niezwykłej grze, o władzy w świecie ogarniętym Apokalipsą.
Prowadzący: Jakub Zapała
Goście: Katarzyna i Marcin Kuczyńscy
Miejsce: Sala konferencyjna B1 (parter)
Opis: Defiant to niezwykły system. Gra, w której wcielamy się w potężnych władców o niezwykłych mocach, którzy bronią swoich domen przed szalejącymi siłami Apokalipsy. O Aniołach, Bogach i Demonach opierających się zagładzie. To też jeden z największych międzynarodowych sukcesów w historii polskiego RPG. Gra, która zdobyła wielkie uznanie na DriveThruRPG i odniosła ogromny sukces na Kickstarterze. Jest to zasługa jego doświadczonych autorów, Katarzynę i Marcina Kuczyńskich, znanych polskim RPG-owcom z licznych publikacji oraz takich systemów, jak Poza Czasem i Armie Apokalipsy. Na tym spotkaniu będziecie mogli poznać historię powstania tej gry.

Sesje RPG i LARPy z zapisami
Nasi pracownicy i współpracownicy zgłosili do programu również dłuższe sesje RPG.
Zagracie w systemy: Warhammer 40,000 Roleplay: Imperium Maledictum, Warhammer 40,000 Roleplay: Wrath & Glory, Warhammer Fantasy Roleplay: 4 Edycja, Conan: Przygody w erze niewyśnionej, The Witcher RPG, Defiant: Niezłomni wobec Apokalipsy — wszystkie, które wydajemy!
Sesje prowadzą:
- Jakub Zapała — pracownik wydawnictwa;
- Michał Sieńko (Rzut na Wschód)
- Rafał Pośnik (Mr. Posnik o grach RPG)
System: Warhammer Fantasy Roleplay: 4 Edycja
Mistrz Gry: Michał Sieńko
Miejsce: Hala A – Strefa RPG (stoisko nr 310)
Opis: Czuć wiosnę. Natura budzi się do życia z zimowego marazmu, słońce grzeje mocniej, a trakty w końcu zaczynają być przejezdne. Poszukiwacze przygód zaś zaczynają się rozglądać za nowymi zleceniami. Ty i Twoi przyjaciele postanowiliście nająć się u ekscentrycznego kupca, który został okradziony i chce odzyskać swoją własność. Takie proste fuchy lubicie najbardziej. Ruszacie więc w drogę, aby szybko załatwić sprawę i cieszyć się pełną sakwą!
System: Defiant: Niezłomni wobec Apokalipsy
Mistrz Gry: Jakub Zapała
Miejsce: Hala A – Strefa RPG (stoisko nr 310)
Opis: Wokół szaleje Apokalipsa, ale wy stawiacie jej opór. Kiedyś stanowiliście narzędzia w ręku jej sił: anielskiej i demoniczne zastępy ścierające się wśród ogni zagłady. Zbuntowaliście się. Teraz to miasto jest waszym domem. Chroni je potężna magia, a wy jesteście jego władcami: książętami i arystokratami tego bastionu światła. Hierofanta zwołuje jednak pilnie dwór. Wygląda na to, że Sefira, mistyczny symbol odpychający siły Apokalipsy, słabnie z każdym dniem. Czy winić za to trzeba słabości Niezłomnych tego miasta? A może to spisek ze strony zastępów zagłady? Z tymi pytaniami udajecie się na radę.
System: Conan: Przygody w erze niewyśnionej
Mistrz Gry:Rafał „Mr Posnik” Pośnik
Miejsce: Hala A – Strefa RPG (stoisko nr 310)
Opis: Zostaliście schwytani przez łowców niewolników i właśnie znajdujecie się w ładowni statku zmierzającego w stronę wybrzeży Czarnych Królestw. Łowcy mają cenną zdobycz: akwilońską szlachciankę o imieniu Delia, którą pochwycono razem z wami. Delia jednak nie ma zamiaru pogodzić się ze swoim losem. Szlachcianka zaproponowała wam układ: jeśli zgodzicie się ją chronić i odstawicie do bezpiecznego portu, pomoże wam wydostać się z tej całej niewesołej sytuacji. Burza przybrała na gwałtowności, miotając statkiem. Fale z hukiem zaczęły rozbijać się o kadłub. Wszyscy na pokładzie zostali powaleni, gdy w coś uderzyliście. Rozległ się przeraźliwy trzask drewna rozdzieranego przez ostre skały. Na dolny pokład wlała się woda. Górny pokład rozbrzmiał tupotem butów łowców niewolników. Wiatr wyje i huczy, a łakome fale chcą pożreć statek. Oto wasza szansa.
System: Warhammer 40,000 Roleplay: Wrath & Glory
Mistrz Gry: Jakub Zapała
Miejsce: Hala A – Strefa RPG (stoisko nr 310)
Opis: Tuż przed tym, kiedy fregata Lux Perpetua skoczyła w Spacznię, torpeda wroga trafiła w lewą burtę, niszcząc multidziała, uszkadzając generator Pola Gellara i doprowadzając do rozhermetyzowania się pokładów od ósmego do dwudziestego siódmego. Trudno powiedzieć, ile czasu lecieliście przez pełną upiornych manifestacji demoniczna przestrzeń. Sądząc po stanie amunicji, to czternaście, może piętnaście magazynków wystrzelonych w demoniczne byty i mutujących towarzyszy. Chyba tylko dzięki łasce Imperatora wróciliście do normalnej przestrzeni. Załoga głównego mostka nie żyje. Po okręcie szaleją demony. Główny generator szwankuje i napęd obecnie nie działa. Jesteście w studni grawitacyjnej rolniczego świata zamieszkanego przez trzy miliardy niczego nie spodziewających się ludzi. Oni oraz ich trzody zginą za jakąś godzinę, gdy tylko atmosfera ich planety zapłonie od prometium, którym wyładowany jest wasz okręt. Los ich, całej załogi oraz was samych leży w waszych rękach, bo to wy znajdujecie się na awaryjnym mostku Lux Perpetua. Już obojętne, czy jesteście tu w wyniku nagłego przetasowania w łańcuchu dowodzenia, czy zupełnym przypadkiem.
System: Warhammer 40,000 Roleplay: Imperium Maledictum
Mistrz Gry: Jakub Zapała
Miejsce: Hala A – Strefa RPG (stoisko nr 310)
Opis: Wieczna Noc ogarnęła galaktykę, a Imperium zostało przecięte na dwoje. Sektor Machariański, który nazywacie domem, przestał być bezpiecznym miejscem. Wiele światów zostało zniszczonych, a te, które przetrwały, nawiedzane są przez dziwne zorze i szepczące słowa pokusy sługi Chaosu. Wasz patron wzywa Was, byście zbadali niepokojące doniesienia o spiskowcach widywanych w pobliżu wznoszącej się ku ciemnemu niebu Katedry Miliona Męczenników. Trudno odgadnąć, co znajdziecie w rzucanych przez nią cieniach…
System: Conan: Przygody w erze niewyśnionej
Mistrz Gry: Rafał „Mr Posnik” Pośnik
Miejsce: Hala A – Strefa RPG (stoisko nr 310)
Opis: „Pięć martwych psów Pięciu zabitych Pięć szkarłatnych gwoździ dla czarnego filaru! Bogom krwi niech będą dzięki!” – Techotl wykrzyknął z płonącymi oczami, oczami odzwierciedlającymi upiorne uniesienie. Wszystko zaczęło się niespodziewanie. Zielona dżungla, gwałtowna fala niczym powódź. Wy i wasz statek, kierujący się w zapomniany dopływ wielkiej rzeki. Silny prąd wyrzuca poobijaną łupinę na ogromne jezioro w samym środku intensywnej zieleni Dżungli, która swymi zasiekami otacza ogromną wyspę. Wyspę, która z kolei strzeże jednego. Pośród wody i roślin, niczym pradawny stwór, przycupnięte jest miasto. Olbrzymie ruiny, niczym błyszczący klejnot skrzą się na horyzoncie. Porośnięta winoroślą masyw Zukundu. W oddali błyski na dachach, wieże i minarety, wykończone metalem i szlachetnymi kamieniami odgrodzone od świata kamiennym murem. Witajcie w mieście, które spędza sen z powiek każdemu, kto śni o jego skarbach.
System: Defiant: Niezłomni wobec Apokalipsy
Mistrz Gry: Jakub Zapała
Miejsce: Hala A – Strefa RPG (stoisko nr 310)
Opis: Dwór Miasta Winnego Krzewu wrze. Anioły, demony i pomniejsi bogowie, książęta i arystokraci tego ogarniętego chaosem świata, patrzą na siebie z nieufnością. Mówi się o spiskach, zdradzie i upadku. Chroniące miasto magiczne symbole zostały osłabione, a posłańcy Apokalipsy żądają od was kapitulacji. Ale nie na darmo nazywani jesteście Niezłomnymi. Musicie zewrzeć szyki, sprawdzić swoje siły i zadecydować, jak najlepiej bronić swoich domen. Czy jednak będziecie mogli sobie nawzajem zaufać?
System: The Witcher RPG
Mistrz Gry: Jakub Zapała
Miejsce: Hala A – Strefa RPG (stoisko nr 310)
Opis: Bunty, graniczne starcia i brutalne wojny z Nilfgaardem spustoszyły Królestwa Północy. Wojenna zawierucha, głód i potwory wygnały Was na Szlak. Napotkaliście tam wrogów i przyjaciół. Przeżyliście chwile grozy i szczęścia. Przelewaliście krew i laliście gorzałkę w swoje gardła. Nigdy jednak nie zagrzaliście nigdzie miejsca. Teraz wracacie do domu jednego z Was, ściągnięci tu przez rozpaczliwe wezwanie pomocy. Czy jednak prawdziwy powrót ze Szlaku jest w ogóle możliwy?

Gdzie się widzimy?
Fantastyczny Festiwal Wyobraźni StarFest będzie odbywał się w halach Międzynarodowych Targów Lubelskich S.A znajdujących się w Lublinie przy ulicy Dworcowej 11.
Bilety do nabycia po kliknięciu TUTAJ.
Poniżej znajduje się wygodna mapka, która pomoże Wam dotrzeć na miejsce.