Copernicus Corporation na One More Game 2025

W dniach 5-6 kwietnia ponownie spotykamy się na wrocławskim festiwalu One More Game.

Przygotowaliśmy dla Was wiele atrakcji.

Co dobrego znajdziecie w naszym kramie?

Nasze stoisko oznaczone jest numerem 42.

Warhammer 40,000 Roleplay: Imperium Maledictum – nowa gra fabularna już dostępna

„W rejonie galaktyki położonym daleko na zachód od Terry, wewnątrz Segmentum Pacificus, leży pełen zindustrializowanych światów i tętniący życiem region znany jako Sektor Machariański. Niestety nazwany na cześć legendarnego Lorda Solara Machariusa sektor wielce ucierpiał w wyniku Noctis Aeterna. Katastrofalne w skutkach otwarcie się Wielkiej Wyrwy zdewastowało wiele światów, inne zaś padły ofiarą kuszenia nieludzkich potęg.

Obecnie sprawujący władzę lord Aulus Sejanus podejmuje działania na rzecz odbudowy swojej domeny, jednak wciąż szerzą się w niej anarchia i buntownicze nastroje. Tam, gdzie niegdyś jasno świeciło światło Lorda Solara, teraz zbierają się cienie, a los całego sektora wisi na włosku.

Stwórzcie postacie oraz przewodzącego im potężnego Patrona i dołączcie do pozbawionej nadziei walki! Poznajcie intrygujące tajemnice i przerażające prawdy zawarte w szczegółowym opisie Sektora Machariańskiego. Opanujcie straszliwe moce psioniczne i podnieście zabójczy oręż przeciwko śmiertelnie niebezpiecznym wrogom. Odkryjcie subtelne spiski i wyjaśnijcie okrutne zbrodnie. W obliczu nieczułej galaktyki ośmielcie się walczyć o choćby promyk dogasającego światła.”

Prelekcje

Nasz pracownik Jakub Zapała poprowadzi prelekcje poświęcone grom Defiant: Niezłomni wobec Apokalipsy oraz Terry Pratchett’s Discworld: Przygody w Ankh-Morpork – naszym nadchodzącym nowym systemom RPG.

Opis: System Defiant: Niezłomni wobec Apokalipsy jeszcze nie wyszedł w języku polskim, a już mówi się o nim rozmaite rzeczy. Można usłyszeć, że to gra pełna erotyki, ale też, że skupia się na wielkiej polityce. Że ma mechanikę nietypową i wielowymiarową, ale też, że niewiele tu zasad. Krótko mówiąc, powiadają, że to wymagająca gra. Nic bardziej mylnego! To prosty i przyjazny system, który bardzo łatwo dostosowuje się do tego, w co chcecie zagrać. Jesteście w nim Niezłomnymi. Nadprzyrodzoną arystokracją, walczącą przeciwko szalejącej Apokalipsie. Aniołami. demonami i pomniejszymi bóstwami rządzącymi ostatnimi bastionami światła w skazanym na zagładę świecie. Opowiemy na tej prelekcji, jak działa Defiant RPG, jak wygląda jego świat, w jaki sposób mechanika wspiera jego tematykę i co czyni go wyjątkowym.

Opis: W odległym, trochę już zużytym układzie współrzędnych, na płaszczyźnie astralnej, która nigdy nie była szczególnie płaska, skłębiona mgiełka gwiazd rozstępuje się z wolna. Spójrzcie… Oto przed Wami pierwsze RPG osadzone na Świecie Dysku (a konkretnie w największym i najbrudniejszym jego mieście), które ukaże się po polsku! W dodatku będzie wydawane przez Copernicus Corporation, a na tej ekipie można polegać, jak na Straży (a nawet jak na funkcjonariuszu Marchewie!). Z tej prelekcji dowiecie się co i jak, a może też z jakiego powodu, no i czemu gardło sobie podrzynam, żeby przekonać Was do tej gry!

Sesje RPG

Nasi pracownicy przygotowali dla Was sesje RPG, które będą odbywać się w Strefie RPG.

Zagracie w systemy: Warhammer 40,000 Roleplay: Imperium MaledictumWarhammer 40,000 Roleplay: Wrath & Glory, Warhammer Age of Sigmar Roleplay: Soulbound, Warhammer Fantasy Roleplay: 4 EdycjaConan: Przygody w erze niewyśnionejThe Witcher RPG, Terry Pratchett’s Discworld: Przygody w Ankh-Morpork.

Zapisy u organizatorów w Strefie RPG.

System: Conan: Przygody w erze niewyśnionej
MG: Jakub Zapała

Opis: Na Croma, czy innych bogów, którym oddajecie cześć! Wierzcie mi, dobrze po śmiałych czynach i mrożących krew w żyłach starciach wreszcie oddać się przyjemnej hulance w portowym mieście. Lecz cóż to? Czemuż to od Waszej ostatniej wizyty flagi zmieniły tu barwę na kolor purpury? Czy uda Wam się odpocząć przy kielichu, a może nawet w gospodzie dopadnie Was nowa przygoda? Warto chyba zaryzykować, jeśli jest szansa solidnie się napić!

System: Warhammer Age of Sigmar Roleplay: Soulbound
MG: Michał Szewczyk

Opis: W sercu jednej z żyznych dolin Ghyranu znajduje się kraina znana jako Łany Matki Ziemi, gdzie plony dojrzewają błyskawicznie, a rośliny rosną w niemal nadnaturalnym tempie. Mieszkańcy tego regionu byli błogosławieni niezwykłą urodzajnością. W ostatnim czasie w okolicy znajduje się coraz więcej ofiar i nie wiadomo co za tym stoi. Wasz duszosplot został wysłany z misją sprawdzenia, co stoi za tajemniczymi morderstwami.

System: Warhammer Fantasy Roleplay: 4 Edycja
MG: Marcin „Stamfi” Ratajczak

Opis: Raz do roku zamknięci i niedostępni mieszkańcy Middenheim stają się otwartymi i gościnnymi obywatelami Imperium. Dzieje się tak w okresie tygodniowego karnawału, czasu zabaw, uczt i turniejów. W czasie, gdy ludność miasta zwiększa się kilkukrotnie, rośnie też przestępczość. Imperialna Armia Prowincji wraz ze Strażą Miejską nie są w stanie skutecznie bronić każdego mieszkańca. Na domiar złego straż kanałów raportuje o aktywności nieprzyjaciół Imperium pod miastem.

 

System: Warhammer Fantasy Roleplay: 4 Edycja
MG: Michał Szewczyk

Opis: Wasza podróż zaczyna się od jednego nazwiska: Freiherr von Krauss, którego trop prowadzi do Averheimu. Miasto, w którym pod niebem Imperium krzyżują się losy kupców, rzezimieszków i możnych. Niegdyś dumne, dziś pełne sekretów i szemranych interesów.
W ostatnich tygodniach coś jednak zmieniło się w jego rytmie. Ludzie boją się mówić, nocą słychać szepty, a w zaułkach znikają kolejne osoby. Czy to tylko kolejna fala przestępczości, czy może coś znacznie gorszego czai się w mroku?

System: Warhammer Fantasy Roleplay: 4 Edycja
MG: Kamil „Sythriel” Pruski

Opis: Magnus Von Schriftenhalt był utalentowanym magistrem Kolegium Cienia, cenionym badaczem doświadczonym poszukiwaczem przygód oraz waszym przyjacielem.

Był…

Magnus odszedł do królestwa Morra kilka tygodni temu, pożegnaliście go podczas ostatniej drogi i wszystko toczyłoby się dalej własnym torem gdyby nie list.

Zostaliście zaproszeni na odczytanie testamentu przyjaciela, ponoć jesteście w nim ujęci. Co wyniknie z tego nieoczekiwanego spadku? I jaki ma to związek z waszą ostatnią wspólną misją?

System: Warhammer 40,000 Roleplay: Imperium Maledictum
MG: Marcin „Stamfi” Ratajczak

Opis: Gdzieś na rubieżach układu wciąż znajdują się planety gotowe do zbadania i skolonizowania. Niezależnie od tego, czy są zamieszkałe, czy nie – światło Imperatora musi spocząć i na nich. W tym momencie do akcji wkraczacie wy, wysłani przez waszego Patrona w celu dowiedzenia się jak najwięcej o planecie i jej ewentualnych mieszkańcach. Bez wsparcia Gwardii Imperialnej, bez możliwości wezwania ostrzału orbitalnego, tylko wy i pusta planeta.

System: Terry Pratchett’s Discworld: Przygody w Ankh-Morpork
MG: Jakub Zapała

Opis: Mówi się, że kto służył w Ankh-Morpork w Straży, ten wie, co znaczy „żyć w pełni”. Niektórzy dodają, że również „krótko”. Ale w końcu starczy nie oddychać pełną piersią, zwłaszcza podczas przechodzenia nad Ankh oraz obok Starego Paskudnego Rona, omijać Mroki i… No i właśnie na Mrokach wylądowaliście. Słońca dzisiaj i tak nie było widać z powodu unoszących się znad rzeki oparów, Nawet gdyby dało się je wypatrzeć, to w swej wędrówce po nieboskłonie dawno minęłoby Wieżę Sztuk, czyli ponoć najwyższy budynek na Dysku. To znaczy, że jeśli się nie pośpieszycie, czeka Was noc na Mrokach. A przynajmniej, w porywach i przy dużej dozie szczęścia, jej pierwszy kwadrans. Jeśli się stąd nie wydostaniecie na czas, nigdy ponownie nie zawołacie „już dziewiąta i wszystko jest w porządku!”

 

System: Warhammer 40,000 Roleplay: Imperium Maledictum
MG: Jakub Zapała

Opis: To miała być rutynowa podróż. Wasza Patronka chce, byście dotarli do sąsiedniego układu planetarnego, więc zorganizowała Wam miejsce na jednym z wielkich okrętów-katedr przemierzających międzygwiezdną Pustkę. Gdy jednak kosmiczne podróże polegają na szukaniu skrótu przez samo piekło, rzeczy rzadko idą zgodnie z planem. Nagle wysiadło zasilanie. Wy, doświadczeni śledczy, zagłębiacie się w ciemności, by rozwiązać tę zagadkę – i mieć szansę dotrzeć do celu, a nie umrzeć na kosmiczny wraku.

 

System: Warhammer Fantasy Roleplay: 4 Edycja
MG: Michał Szewczyk

Opis: Gdy w Górach Szarych natykacie się na kogoś, kto według wszelkich prawideł powinien być martwy, jedno jest pewne – coś tu nie gra. Zwłaszcza gdy tym kimś jest dawny towarzysz Hargrima, za którego śmierć zaprzysiągł swoją drogę jako Zabójca. Czy to zbieg okoliczności, oszustwo, a może część większej intrygi? Każdy trop prowadzi was głębiej w mrok tajemnicy, której rozwiązanie może zmienić wszystko.

 

System: The Witcher RPG
MG: Marcin „Stamfi” Ratajczak

Opis: Podróżując po bagnistych rozlewiskach pogranicza Temerii natrafiacie na osadę Dębowy Ostrów. Las wokół nigdy nie był przyjaznym miejscem, ludzie mawiają, że nocą coś krąży między drzewami, a oni sami stali się bardziej lękliwi. Drzwi zamykają szybciej, a w karczmie coraz rzadziej słychać śmiechy. Coś tu jest nie tak. I choć nikt nie powie tego na głos, wszyscy wiedzą jedno – gdy prawda wyjdzie na jaw, nikt nie będzie już taki sam. Czy macie odwagę wkroczyć do miejsca, w którym umarło światło?

 

System: Warhammer Age of Sigmar Roleplay: Soulbound
MG: Kamil „Sythriel” Pruski

Opis: Drużyna Duszosplecionych i towarzyszący im Rycerz Poszukiwacz od tygodni są na tropie rosnącej w siłę nekromantki Viren Ashai, która pustoszy Ghyran – Wymiar Życia. Do konfrontacji między Duszosplecionymi a nieumarłymi dochodzi na skraju Wykręconej Puszczy. Jej niespodziewany przebieg może doprowadzić do unicestwienia zastępów Nieśmiertelnych Gromowładnych. Duszospleceni nie mają czasu do stracenia.

 

System: Warhammer 40,000 Roleplay: Wrath & Glory
MG: Jakub Zapała

Opis: Wy som dobre łorkowe chopaki. Bijeta dobrze i mocno i macie duuuże spluwy. Ale tera Szefu powiedział, żeście komandozy. Pomalował Was na fiolemtowo, chociaż Grusznuk się trochę wyrywał, bo nie lubi, jak go malują. Tera jesteście niewidzialni. I bardzo dobrze, bo macie zrobić niespodziankę kolczastym ludkom, co się mają spotkać z niekolczastymi ludkami na latający kamieniu. Niespodzianką będzie łomot. Tego się po Was na pewno nie spodziewajo!

 

Gdzie się widzimy? 

Festiwal One More Game będzie się odbywać we wrocławskiej Hali Stulecia.

Bilety do nabycia po kliknięciu TUTAJ.

Poniżej znajduje się wygodna mapka, która pomoże Wam dotrzeć na miejsce. 

Do zobaczenia!