W dniach od 4 do 6 lipca ponownie spotykamy się w Warszawie na konwencie fantastyki i gier bez prądu Bazyliszek (w tym roku w randze Polconu).
Przygotowaliśmy dla Was wiele atrakcji.


Co dobrego znajdziecie w naszym kramie?
- Nowele z uniwersów Warhammer 40,000, Warhammer Age of Sigmar oraz Warhammer Fantasy;
- Gry fabularne (RPG) takie jak Conan: Przygody w erze niewyśnionej, The Witcher RPG, Warhammer 40,000 Roleplay: Wrath & Glory, Warhammer Age of Sigmar Roleplay: Soulbound, Warhammer Fantasy Roleplay: 4 Edycja, Warhammer 40,000 Roleplay: Imperium Maledictum;
- Premiery: Imperium w Ruinie – piąta część wersji reżyserskiej kampanii Wewnętrzny Wróg, Niezbędnik Imperium w Ruinie – piątej części wersji reżyserskiej kampanii Wewnętrzny Wróg, Konrad Curze: Nocny Upiór – Tom XII serii Herezji Horusa: Prymarchowie, Przygody Gotreka i Felixa: Trzeci Omnibus, Żelazne Królestwo – Tom V serii Ognisty Brzask.

Sprzedaż prowadzona jest w następujących godzinach:
- Piątek, 04.07 – 16:00-21:00
- Sobota, 05.07 – 10:00-21:00
- Niedziela, 06.07 – 10:00-18:00

Panele dyskusyjne i prelekcje i wydarzenia specjalne
Na konwencie odbędzie się ogromna liczba ciekawych paneli dyskusyjnych i prelekcji. Nasi pracownicy i przyjaciele wydawnictwa przygotowali kilka specjalnie dla Was. Oto one:
Prowadząca: Joanna Ganszyniec
Miejsce: Isadora A – Alternatywy
Opis: Ta prelekcja ma jeden cel: żebyście wyszli z niej zajarani Szekspirem tak, jak studenci Tolkiena Beowulfem* – albo tak, jak jarał się nim Terry Pratchett. Ba, żebyście sobie pomyśleli: „Chcę być drugim Szekspirem”, też tak, jak Terry Pratchett. I nauczyli się, jak bez mrugnięcia okiem kraść innym najlepsze pomysły, przerabiać je i podawać jako własne podczas swoich sesji. Dokładnie tak, jak oni obaj.
*nie znacie tej historii? Poznacie.
Prowadzący: Jakub Zapała
Miejsce: Sala 10 – Szkoła, Warchałowskiego 4
Opis: Kosmos, ostateczna granica. Oto podróże okrętu kosmicznego… który sami stworzycie! Zapraszamy Was do optymistycznej przyszłości, w której Federacja Zjednoczonych Planet wysyła okręty Gwiezdnej Floty, by odkrywać nowe świat i nowe cywilizacje… Star Trek Adventures 2 ed. to pełna akcji gra, która pozwoli Wam wcielić się w załogę mostka kosmicznego okrętu i przeżywać przygody podobne do tych, których doświadczali Kirk i Spock, Picard i Data czy Mariner i Boimler. Pozwólcie, że Wam o niej opowiem.
Prowadzący: Jakub Zapała
Miejsce: Sala 10 – Szkoła, Warchałowskiego 4
Opis: W odległym, trochę już zużytym układzie współrzędnych, na płaszczyźnie astralnej, która nigdy nie była szczególnie płaska, skłębiona mgiełka gwiazd rozstępuje się z wolna. Spójrzcie… Oto pierwsze RPG na Świecie Dysku (a konkretnie w największym i najbrudniejszym jego mieście), które ukaże się po polsku! Na wydawcy zaś, Copernicus Corporation, można polegać, jak na funkcjonariuszu Marchewie! Tutaj dowiecie się co i jak, a może i dlaczego gardło sobie podrzynam, żeby Was przekonać do tej gry!
Prowadzący: Mikołaj Kowalewski [Avangarda]
Paneliści: Joanna Ganszyniec, Piotr W. Cholewa, Błażej Kubacki [Modiphius Entertainment]
Miejsce: Bareja – Alternatywy
Opis: Jak przełożyć bogactwo literackiego świata Terry’ego Pratchetta na grę fabularną? W trakcie spotkania Joanna Ganszyniec (redaktorka naczelna), Piotr W. Cholewa (legendarny tłumacz książek Sir Pratchetta) i Błażej Kubacki (Modiphius) odpowiedzą na to oraz inne pytania dotyczące tworzenia gry Terry Pratchett’s Discworld: Przygody w Ankh-Morpork, jak i jej polskiego wydania.
Prowadzący: Jakub Zapała
Miejsce: Isadora B – Alternatywy
Opis: Jakiś czas temu Games Workshop wskrzesiło ponury świat niebezpiecznych przygód pod nową marką: The Old World. Od jakiegoś czasu wiemy też, że Cubicle 7 pracuje nad RPG w tych realiach. Są to inne czasy, niż znamy z WFRP: przed Wielką Wojną z Chaosem nie ma jednego Imperium, nie ma Kolegiów Magii ani łowców czarownic. Jest jednak wiele z tego, za co kochamy Warhammera – tylko podane w trochę innym sosie. Opowiemy Wam wszystko, co wiemy o nadchodzącym systemie oraz naszych planach względem niego.

Dłuższe sesje RPG z zapisami
Nasi pracownicy i współpracownicy zgłosili do programu również dłuższe sesje RPG.
Tym razem postawiliśmy na nasze nadchodzące systemy RPG:
- Defiant: Niezłomni wobec Apokalipsy;
- Star Trek Adventures: 2 Edycja;
- Terry Pratchett’s Discworld: Przygody in Ankh-Morpork.
Sesje prowadzą:
- Jakub Zapała (Copernicus Corporation);
- Paulina „Kiraśna” Radziszewska
Mistrz Gry: Jakub Zapała
System: Defiant: Niezłomni wobec Apokalipsy
Miejsce: Stół RPG 8 – Szkoła, Warchałowskiego 4
Ograniczenia wiekowe: 18+
Triggery: aranżowane małżeństwa, Apokalipsa, erotyka, intrygi, przemoc, romans
Liczba graczy: 3 – 4
Opis: Siły Apokalipsy napierają na granice Miasta Winnego Krzewu. Czas zewrzeć szyki. Wolą Hierofanty jest, by wszystkich samotnych Niezłomnych arystokratów połączyły małżeńskie węzły. Tyczy się to tego z Was, które pozostaje samotne. Oto więc odbędzie się wesele. Jednak polityczne małżeństwa nie zawsze są szczęśliwe. Wobec nadchodzącej wojny trudno zaś odróżnić sojusznika od wroga. Nadszedł czas wspaniałego przyjęcia, wystrojonych dworzan i arystokratów i bezwzględnych intryg!
Mistrzyni Gry: Paulina „Kiraśna” Radziszewska
System: Defiant: Niezłomni wobec Apokalipsy
Miejsce: Stół RPG 7 – Szkoła, Warchałowskiego 4
Ograniczenia wiekowe: 18+
Triggery: okultyzm, nierówności społeczne, romans
Liczba graczy: 3
Opis: Zbliża się przyjęcie, u zaprzyjaźnionej wam pary Niezłomnych. Macie szansę przypieczętować wspólny biznes, o który staraliście się w ostatnich miesiącach. Wśród gości są Wasi zacięci rywale, też bliscy gospodarzom. To komplikuje sprawy.
Będziecie uważać, by w trakcie tańców i toastów nie stanąć jakiejś arystokratycznej żmii na ten przysłowiowy ogon, by nie skomplikować bardziej tego towarzyskiego równania. A jeśli przy okazji uda się pogrążyć tych, którzy depczą wam po piętach, to tylko plus.
Mistrzyni Gry: Jakub Zapała
System: Terry Pratchett’s Discworld: Przygody w Ankh-Morpork
Miejsce: Stół RPG 8 – Szkoła, Warchałowskiego 4
Ograniczenia wiekowe: 13+
Triggery: humor, grotestka, magia, satyra
Liczba graczy: 3 – 5
Opis: W cieniu niebosiężnej Wieży Sztuk, pod szyldem z dewizą „Nunc id Vides, Nunc ne Vides”, mieści się Niewidoczny Uniwersytet. To najwspanialsza ciągle z grubsza stojąca magiczna uczelnia, o której mi wiadomo. Teraz jej istnienie jest zagrożone. Jednym z powodów jest to, że zgromadziliście się właśnie w gabinecie Kierownika Studiów Nieokreślonych (wreszcie robi coś konkretnego!) w asyście Kierownika Katedry Publicznych Nieporozumień, a drugim przyczyna, dla której zostaliście tu zaproszeni.
Mistrz Gry: Jakub Zapała
System: Star Trek Adventures: 2 Edycja
Miejsce: Stół RPG 14 – Wielkie Zewnętrze (Parking) Warchałowskiego 4
Ograniczenia wiekowe: 16+
Triggery: kosmos, obcy, przemyt, stres, walka
Liczba graczy: 3 – 5
Opis: Data Gwiezdna 2275.2
Otrzymaliśmy wezwanie o pomoc na zastrzeżonych częstotliwościach Gwiezdnej Floty. Nie ulega wątpliwości, że pochodzi ono od naszej dawnej znajomej: kapitan Khetex z Syndykatu Oriona. Mieliśmy już okazję napotkać jej przemytniczy statek, Szafirowy Węzeł, podczas naszych podróży. Tym razem sytuacja musi być poważna. Przebiegła pani kapitan prosi Federację o azyl i obiecuje w zamian przekazać przełomową technologię. Myślę, że jej prośba motywowana jest tym, jak ją zdobyła.
Mistrzyni Gry: Paulina „Kiraśna” Radziszewska
System: Defiant: Niezłomni wobec Apokalipsy
Miejsce: Stół RPG 9 – Szkoła, Warchałowskiego 4
Ograniczenia wiekowe: 18+
Triggery: okultyzm, nierówności społeczne, romans
Liczba graczy: 3
Opis: Zostaliście wezwani przez starego przyjaciela – możnego Niezłomnego, który pilnie prosił o spotkanie. Teraz siedzicie razem w jego posiadłości, a on, wyraźnie nerwowy, zaczyna opowiadać o niedawnej imprezie w innej Prowincji. Będąc tam gościem, „pod wpływem chwili” – jak sam to określił z kwaśnym uśmiechem – zawarł zakład z jakimś Niezłomnym z domu Achto, ponoć słynnym mistrzem ulicznych wyścigów. Wasz rozmówca nie stawił się na miejscu, konsekwencje mogą pojawić się szybciej niż sportowy wóz.

Całodzienne sesje RPG
Przygotowaliśmy dla was całodzienne pokazowe sesje RPG.
Zagracie w systemy: Star Trek Adventures: 2 Edycja, Terry Pratchett’s Discworld: Przygody w Ankh-Morpork.
Zapisy przy naszym stoisku sprzedażowym. Sesje będą trwać około dwóch godzin i będą odbywać się przy naszym stoisku sprzedażowym w godzinach jego otwarcia.
Waszymi Mistrzami gry będą: Kamil 'Sythriel’ Pruski [CopCorp] oraz Daniel 'Mycha’ Czarnecki [Rzucaj nie Gadaj – Podcast RPG].
System: Star Trek Adventures: 2 Edycja
Opis: Dziennik kapitański. Data Gwiezdna 2260.5
USS Challenger pod dowództwem komodor Nelli Xen wysłany zostaje do odległego systemu na obrzeżach Federacji,by zbadać olbrzymi konstrukt, który wyłonił się w tunelu podprzestrzennego. Po nieudanej próbie kontaktu tajemniczy gospodarze giganta uruchomili wioskę ściągającą i schwytali federacyjny okręt i wciągnęli go do gigantycznego hangaru wewnątrz konstruktu. Załodze nie pozostaje nic innego jak zbadać obiekt i namówić enigmatycznych gospodarzy to wypuszczenia jednostki…
System: Terry Pratchett’s Discworld: Przygody w Ankh-Morpork
Opis: Mówi się, że kto służył w Ankh-Morpork w Straży, ten wie, co znaczy „żyć w pełni”. Niektórzy dodają, że również „krótko”. Ale w końcu starczy nie oddychać pełną piersią, zwłaszcza podczas przechodzenia nad Ankh oraz obok Starego Paskudnego Rona, omijać Mroki i, najlepiej, brać przykład ze starszych i ciągle żywych kolegów, jak kapral Nobbs i sierżant Colon, zwanych pieszczotliwie „śpiącymi policjantami”. Tak sobie powtarzaliście, ale dziś o świcie stajecie przed Słonecznym Schroniskiem dla Chorych Smoków, za którego bramą czeka Was śledztwo i nie możecie przestać myśleć o tym, fachowym określeniem na martwego smoka bagiennego jest „krater”.

Gdzie się widzimy?
Bazyliszek będzie odbywał się w Ursynowskim Centrum Kultury Alternatywy znajdującym się w Warszawie przy ulicy Indiry Gandhi 9.
Udział w konwencie jest całkowicie darmowy!
Poniżej znajduje się wygodna mapka, która pomoże Wam dotrzeć na miejsce.