Copernicus Corporation na Bazyliszek 2024

W dniach 05-07 lipca spotykamy się na Bazyliszku – festiwalu fantastyki i gier bez prądu, organizowanym przez Stowarzyszenie Avangarda.

30-lecie wydawnictwa Copernicus Corporation

W 2024 roku świętujmy 30-lecie naszej działalności. Dołączcie do celebracji naszych okrągłych urodzin.

Spotkajcie się z Andrzejem, Barbarą i Pawłem Karlickimi oraz z pracownikami wydawnictwa, zostawcie wpis w pamiątkowej księdze wspomnień i zróbcie sobie z nami zdjęcie do jubileuszowego albumu.

W sobotę 06 lipca bądźcie z nami podczas jubileuszowego koncertu. Zaśpiewa dla Was Liz Katrin!

Warhammer 40,000 Roleplay: Imperium Maledictum – nowa gra fabularna już dostępna

„W rejonie galaktyki położonym daleko na zachód od Terry, wewnątrz Segmentum Pacificus, leży pełen zindustrializowanych światów i tętniący życiem region znany jako Sektor Machariański. Niestety nazwany na cześć legendarnego Lorda Solara Machariusa sektor wielce ucierpiał w wyniku Noctis Aeterna. Katastrofalne w skutkach otwarcie się Wielkiej Wyrwy zdewastowało wiele światów, inne zaś padły ofiarą kuszenia nieludzkich potęg.

Obecnie sprawujący władzę lord Aulus Sejanus podejmuje działania na rzecz odbudowy swojej domeny, jednak wciąż szerzą się w niej anarchia i buntownicze nastroje. Tam, gdzie niegdyś jasno świeciło światło Lorda Solara, teraz zbierają się cienie, a los całego sektora wisi na włosku.

Stwórzcie postacie oraz przewodzącego im potężnego Patrona i dołączcie do pozbawionej nadziei walki! Poznajcie intrygujące tajemnice i przerażające prawdy zawarte w szczegółowym opisie Sektora Machariańskiego. Opanujcie straszliwe moce psioniczne i podnieście zabójczy oręż przeciwko śmiertelnie niebezpiecznym wrogom. Odkryjcie subtelne spiski i wyjaśnijcie okrutne zbrodnie. W obliczu nieczułej galaktyki ośmielcie się walczyć o choćby promyk dogasającego światła.”

Podręcznik Główny będziecie mogli nabyć na naszym stoisku. Będziecie mieli też możliwość zagrania w pokazowe sesje RPG, ponadto przygotowaliśmy prelekcje traktujące o Imperium Maledictum. Szczegóły przedstawisamy w dalszej części wpisu.

Jubileuszowy koncert w wykonaniu Liz Katrin

W sobotę 06 lipca o godzinie 19:00 towarzyszcie nam podczas koncertu Liz Katrin. 

Liz Katrin, wokalistka, kompozytorka muzyki do gier wideo i filmów, sound designer, aktorka głosowa, gamerka, geek. Tworzy głównie w klimatach fantasy i science-fiction. Śpiewa również w językach fikcyjnych jak elfickie i używa różnych barw głosu oraz technik wokalnych.

Śpiewała w ścieżkach dźwiękowych do gier wideo takich jak Diablo IV, The Medium, czy Shadow Warrior 2 oraz stworzyła soundtrack m.in. do fanowskiego filmu pełnometrażowego z uniwersum Wiedźmina „Pół Wieku Poezji Później”.

Panele dyskusyjne i prelekcje

Na festiwalu odbędzie się ogromna liczba ciekawych paneli dyskusyjnych i prelekcji. Nasi pracownicy i przyjaciele wydawnictwa przygotowali kilka specjalnie dla Was. Oto one:

Prowadzący: Patryk Ławniczak
Miejsce:
Programowa 2 — Mrożek

Opis: Herezja Horusa to jedna z najdłuższych serii s-f na świecie, a przecież to nie tylko książki, ale też gry, figurki i albumy! Na tej prelekcji dowiecie się, od jakiego ziarna wykiełkowała Herezja, jakie zmiany przeszła od 1988 roku i czy Horus od zawsze był Prymarchą.

Prowadzący: Patryk Ławniczak
Miejsce: Programowa 3 — Nikifor

Opis: Imperium Maledictum to najnowszy RPG w świecie Warhammera 40,000 i duchowy spadkobierca, kultowego Dark Heresy. Na prelekcji poznacie założenia świata gry i mechanikę opartą o najlepsze rozwiązania znane z innych systemów marki Warhammer, a także kulisy prac nad polską wersją językową i planowane dodatki.

Prowadzący: Karczmarz 
Miejsce: Programowa 3 — Nikifor

Opis: Jeśli chcecie, aby wasze historie były:
Bardziej wiarygodne, dzięki obudowywaniu ich wieloma zależnościami
Bardziej klimatyczne, dzięki znajomości smaczków, specjalnych wątków
Bardziej spójne i wciągające graczy, aby odczuli specyfikę tego świata
Bardziej elastyczne, ponieważ wy jako MG uzyskacie potężne narzędzie do improwizacji
Słowem 
 bardziej miodne cytując klasyków.
Jednym z najważniejszych aspektów jest LORE.

Prowadzący: Zespół Copernicus Corporation
Miejsce: Dyskusyjna – Szekspir 

Opis: W 1994 roku dla pewnego małżeństwa rozpoczęła się fantastyczna przygoda, która trwa po dziś dzień. Od tamtego czasu nakładem wydawnictwa ukazało się wiele gier fabularnych, książek i nie tylko, a na jego drodze pojawił się ogrom współpracowników, graczy, czytelników, fanów. Przyjdźcie na spotkanie z okazji okrągłych urodzin Copernicus Corporation, porozmawiajcie z Andrzejem, Barbarą i Pawłem Karlickimi i pracownikami, dowiedzcie się, jak to się zaczęło i jakie mamy plany na przyszłość.

Prowadzący: Wiktor Jorman
Miejsce:
Programowa 4B – Isadora

Opis: Prelekcja poświęcona tłumaczeniu gier fabularnych na j. polski, z uwzględnieniem ogólnych zasad teorii przekładu i strategii stosowanych przez tłumaczy na wybranych przykładach z gier fabularnych. Jeśli zastanawiacie się, jak wygląda praca tłumacza, co trzeba wiedzieć, żeby zacząć tłumaczyć, lub chcecie zadać pytanie siejące postrach wśród tłumaczy, czyli „A dlaczego tak?”, ta prelekcja jest dla was.

Pokazowe sesje RPG

Przez cały okres trwania festiwalu będziecie mogli wziąć udział w pokazowych sesjach RPG przy naszym stoisku.

Przygotowaliśmy dla Was kilka krótkich scenariuszy (każdą z sesji rozegracie w około 1,5 godziny) do systemów Warhammer 40,000 Roleplay: Imperium MaledictumWarhammer 40,000 Roleplay: Wrath & GloryWarhammer Age of Sigmar Roleplay: SoulboundWarhammer Fantasy Roleplay: 4 Edycja, Conan: Przygody w erze niewyśnionejThe Witcher RPG.

Nie musicie się nigdzie zapisywać. Wystarczy, że przyjdziecie na stoisko i zaczepicie jednego z naszych Mistrzów Gry. 

Sesje prowadzą:

  • Wiktor „Agora” Jorman, Patryk Ławniczak, Kamil „Sythriel” Pruski — pracownicy wydawnictwa;
  • Daniel „Mycha” Czarnecki (Rzucaj Nie Gadaj – podcast RPG)

Liczba graczy: 2-4

Opis: Bohaterowie Graczy na zlecenie ich Patrona, Lorda Komisarza Cervusa Ventacusa przeprowadzą śledztwo w kopcu Rokarth. Coraz większa ilość miejscowych Gwardzistów zaczyna zażywać nowy nielegalny środek odurzający. Objawy jego zażycia to m.in. senność, opieszałość oraz brak zdolności do postrzegania autorytet. Narkotyk niemal z pewnością wytwarzany jest na miejscu w kopcu. Czy Bohaterom Graczy uda się wyeliminować problem?

Liczba graczy: 2-4

Opis: Bohaterowie Graczy znajdują się na statku orbitującym nad światem-kuźnią Avachrusem kiedy dostają priorytetową transmisję od Aexekry Vakuul, arcydominy z Mechanicus. Kontakt z jedną z Wiecznych Maszyn, które zapewniają energię okolicznym kuźniom, został utracony, a wysłane na zwiad oddziały Skitarii nie odpowiadają. Skanery dalekiego zasięgu wykazały aktywność osnowową oraz ślady walki. Teraz już tylko Bohaterowie Graczy mogą ustalić, co się wydarzyło.

Przygoda poziomu 4 dla grupy Kosmicznych Marines.

Liczba graczy: 2-4

Opis: Drużyna Duszosplecionych na rozkaz samego Sigmara wyruszyła do miasta Świetlistej Włóczni w Wymiarze Ognia – Aqshy. Dowodząca miastem Salonia Grobowe Skrzydło – Lord Tajemnic mierzy się z wieloma obowiązkami dlatego Duszosplecionym przyjdzie poczekać na audiencję. Dzięki temu Bohaterowie mają czas, aby zwiedzić Świetlistą Włócznię. Niespodziewanie natrafiają na ślad zagrożenia czającego się w dzielnicy Dwór Ottrama. Czy Bohaterom Graczy uda się je zażegnać?

Liczba graczy: 2-4

Opis: Drużyna poszukiwaczy przygód operująca w okolicach miasta Ubersreik zostaje zatrudniona przez rodzinę kupiecką Kartstadt-Stampf. Interesy rodziny sięgają wgłąb Imperium i  często wykraczają poza granice Reiklandu. W ostatnich miesiącach z  Czarnej Wydry — jednej z barek spławiających dobra rodziny znikają nieznaczne, ale cenne partie towaru. Skala problemu rośnie do rozmiarów zagrażających reputacji rodziny Kartstadt-Stampf. Zadaniem Bohaterów Graczy jest zdobycie dowodów na nieuczciwość załogi Czarnej Wydry. 

Liczba graczy: 2-4

Opis: Bohaterowie Graczy wcielają się w grupę żołnierzy, których zadaniem jest dostarczenie zaopatrzenia do Ventaris — warownego obozu zbudowanego na ruinach starożytnego acherońskiego więzienia. W trakcie podróży stają się świadkami niespodziewanych wydarzeń, które zagrożą ich misji. Brak szybkiej reakcji może doprowadzić do dalszych o wiele poważniejszych konsekwencji. Jak drużyna Bohaterów Graczy wybrnie z tej sytuacji?

Liczba graczy: 2-4

Opis: Drużyna Bohaterów graczy znajduje się nieopodal miejscowości Trocken gdzieś w Angrenie. Ziemie te wciśnięte są między góry a rzekę i w tej chwili trudno powiedzieć, do kogo należą: Temerii, Sodden, Rivii, a może do Nilfgardu? Bohaterowie zatrzymują się na noc w Gospodzie pod Pełnym Antałkiem. Wszystko wskazuje na to, że pobyt w przybytku będzie całkiem zwyczajny. Sytuacja zmienia się gdy nastaje noc. Nieoczekiwani goście postawią Bohaterów Graczy przed niejednoznacznymi wyborami. Jakie decyzje podejmą?

Dłuższe sesje RPG z zapisami

Nasi pracownicy i współpracownicy zgłosili do programu również dłuższe sesje RPG.

Zagracie w systemy: Warhammer 40,000 Roleplay: Imperium MaledictumWarhammer 40,000 Roleplay: Wrath & GloryWarhammer Age of Sigmar Roleplay: SoulboundWarhammer Fantasy Roleplay: 4 EdycjaConan: Przygody w erze niewyśnionejThe Witcher RPG — wszystkie, które wydajemy!

Sesje prowadzą:

  • Wiktor „Agora” Jorman, Patryk Ławniczak, Jakub Zapała — pracownicy wydawnictwa;
  • Daniel „Mycha” Czarnecki (Rzucaj Nie Gadaj – podcast RPG), Rafał Pośnik (Mr. Posnik o grach RPG)
Zapisy podczas Bazyliszka u organizatorów.

System: Conan: Przygody w erze niewyśnionej
Mistrz Gry:
Rafał „Mr Posnik” Pośnik
Liczba graczy:
3-5
Miejsce: Sala RPG w Urzędzie — Stół RPG 5
Triggery: przemoc, brutalność, presja psychiczna, poczucie zagrożenia, religia, horror, ofiary

Opis: Ghangto, stolica Sikkimu, była miejscem pełnym tajemnic i mroku. Miastem rządził książę Ori, zastraszony człowiek.

W sercu miasta wznosił się potężny, złowieszczy posąg Jatayi. Bogini kultu, którego wpływy rozciągały się wszędzie. Obywatele miasta, złamani i posłuszni, musieli oddawać Jej cześć. Każdy, kto się sprzeciwił, ryzykował straszliwe kary za herezję. Większość z nich, była ślepo oddana bogini. Inni bali się okrutnych konsekwencji, jakie mogłyby spotkać ich rodziny. Ale nie wszyscy…

System: Warhammer 40,000 Roleplay: Wrath & Glory
Mistrz Gry:
Patryk Ławniczak
Liczba graczy:
3-4
Miejsce: Sala RPG w Urzędzie — Stół RPG 12
Triggery: brutalność, krew, krzywda ludzka

Opis: Kiedy z odizolowanym od świata klasztorem urywa się kontakt, wszyscy spodziewają się najgorszego. Bohaterowie ruszają na miejsce, aby sprawdzić, co się wydarzyło, i odzyskać cenną relikwię.

System: The Witcher RPG
Mistrz Gry:
Patryk Ławniczak
Liczba graczy:
3-5
Miejsce: Pina — 2.piętro — Stół RPG 19
Triggery: brutalność, groza, potwory, rozkład, śmierć

Opis: Wiedźmini nie umierają ze starości. Starość czasem jednak zabija wiedźminów. Luther z Erewaldu to mistrz z cechu Gryfa, który kiedyś uratował życie każdemu z Was. Teraz umiera od ran i jadu w jakiejś zapomnianej przez bogów wiosce w błotach Pontaru. Posłał po Was, bo chce się pożegnać. Nie odmówicie prośbie umierającego. Męczy Was jednak przeczucie, że to, co wpędziło Waszego znajomego do grobu, może ciągle czaić się wśród lasów i bagnisk tej okolicy.

System: Warhammer 40,000 Roleplay: Imperium Maledictum
Mistrz Gry:
Wiktor „Agora” Jorman
Liczba graczy:
3-5
Miejsce: Sala RPG w Urzędzie — Stół RPG 4
Triggery: przemoc, dystopia, totalitaryzm, brutalność, niecenzuralny język, używki, śmierć

Opis: Śledztwo bohaterów w ponurym mroku odległej przyszłości, w którym istnieje tylko wojna. Czy uda im się odkryć prawdę w zanieczyszczonych głębinach kopca Rokarth i ocalić niezliczone dusze od losu gorszego niż śmierć, czy może zamilkną na wieki? Wasz Patron na Was liczy. Nie zawiedźcie go!

System: Conan: Przygody w erze niewyśnionej
Mistrz Gry:
Rafał „Mr Posnik” Pośnik
Liczba graczy:
3-5
Miejsce: Sala RPG w Urzędzie — Stół RPG 5
Triggery: małżeństwo, brutalność, graficzne opisy, przemoc, presja społeczna, aranżowane małżeństwa, romans

Opis: Na wybrzeżu Morza Vilayet, miasto Telshim obiecuje pokój i dobrobyt. Za sprawą wesela. Dwa pokolenia temu miasto zostało wcielone do Imperium Turanu. Widmo buntu czai się w cieniach. Sojusz między dziedzicem tronu a domem kupieckim ma zażegnać spory. Zapoczątkować nową erę.

Panna młoda jednak ma inne plany. Niezadowolona z roli nagrody, ona i jej kochanek — młodszy książę — zawarli pakt z czarnoksiężnikiem. W zamian za starożytny artefakt, Pieczęć Pawia, mag obiecał pomóc im uciec…

System: The Witcher RPG
Mistrz Gry:
Jakub Zapała
Liczba graczy:
3-5
Miejsce: Pina — 2.piętro — Stół RPG 19
Triggery: brutalność, erotyka, krew, potwory

Opis: Jean-Lucas Benemanoir jest jednym z najbardziej szanowanych szermierzy Kontynentu. Choć dobiega już czterdziestki, wygląda młodo i zachowuje młodzieńczą sprawność. Gościć w jego domu w Touissant to nie tylko wielka przyjemność, ale też niecodzienny zaszczyt. Dostąpiliście go niedawno, ale wygląda na to, że zamiast cieszyć się wiosną, będziecie musieli zmierzyć się z demonami dręczącymi tego wybitnego szermierza.

System: Warammer 40,000 Roleplay: Wrath & Glory
Mistrz Gry:
Patryk Ławniczak
Liczba graczy:
3-4
Miejsce: Sala RPG w Urzędzie — Stół RPG 3
Triggery: brutalność, krew, krzywda ludzka

Opis: Kiedy z odizolowanym od świata klasztorem urywa się kontakt, wszyscy spodziewają się najgorszego. Bohaterowie ruszają na miejsce, aby sprawdzić, co się wydarzyło, i odzyskać cenną relikwię.

System: Warhammer Age of Soulbound Roleplay: Soulbound
Mistrz Gry:
Daniel „Mycha” Czarnecki
Liczba graczy:
3-5
Miejsce: Sala RPG w Urzędzie — Stół RPG 4
Triggery: śmierć, bezsilność

Opis: Tempestfall jedno z dawnych akademickich miast wymiaru Aqshy, które została całkowicie zniszczone przez Nagasha, króla śmierci, podczas nekrowstrząsu, a mimo to, co jakiś czas Sigmar wyczuwa stamtąd dusze swoich utraconych wyznawców. Teraz to wam przypada zbadanie tego co dzieje się w tym mieście i czemu nawet zasłużeni gromowładni nie wracają stamtąd.

System: The Witcher RPG
Mistrz Gry:
Jakub Zapała
Liczba graczy:
3-5
Miejsce: Pina — 2.piętro — Stół RPG 19
Triggery: brutalność, duchy, magia, mistyka, nietolerancja, przemoc

Opis: Imperium Sigmara widziane z lotu ptaka to tak naprawdę kilka plam cywilizacji wokół stolic Wielkich Prowincji rozdzielonych gęstymi lasami i groźnymi górami. W nich zaś żyją Zielonoskórzy, Zwierzoludzie i inne potwory. Gdzie rzadko pojawiają się nie tylko patrole, ale nawet poborcy podatków, ludzie radzą sobie tak, jak robili to od wieków. Szepcze się więc o magicznych ziołach, guślarzach żyjących na granicy między światami i tajemniczym Żywopłocie oraz zamieszkujących go duchach…

System: Conan: Przygody w erze niewyśnionej
Mistrz Gry:
Rafał „Mr Posnik” Pośnik
Liczba graczy:
3-5
Miejsce: Sala RPG w Urzędzie — Stół RPG 5
Triggery: przemoc, brutalność, horror, wojna, graficzne opisy

Opis: Dźwięk metalu uderzanego o metal. Jakby został wyjęty prosto z kuźni. Teraz służył do zabijania zamiast tworzenia, ale hałas ten pozostał ten sam. Bitwa, wirujące szaleństwo krwi. Niewielka drużyna, otoczona teraz przez armię. Bracia najemnicy wokół nich jak ludzkie mrowiska. Pole pokryte jest zwłokami, a ktoś mógłby przejść od jednego końca na drugi, stąpając tylko po wyspach ciał. Nie dotykając różowawo śniegu. Szkarłatnie przetykane niebiosa ogłaszają zmierzch. Jedynym ratunkiem… Świątynia.

Rozgrywki w grę karcianą Książęta-Elektorzy

Imperator nie żyje, a jego następcą nie został wyznaczony. Podczas zjazdu Książąt-Elektorów zawiodła dyplomacja, trąby wojenne wybrzmiewają głośno i wyraźnie, a konflikt zbrojny jest nieunikniony!

Książęta-Elektorzy to ekscytująca gra karciana dla od 2 do 4 graczy, czas rozgrywki wynosi od 20 do 40 minut. Jej autorem jest Martin Wallace — ceniony w środowisku projektant gier planszowych.

Przyjdźcie i zagrajcie przy naszym stoisku. Gramy przez cały okres trwania festiwalu. 

Gdzie się widzimy? 

Bazyliszek będzie odbywał się w Ursynowskim Centrum Kultury Alternatywy znajdującym się w Warszawie przy ulicy Indiry Gandhi 9.

Udział w festiwalu jest całkowicie darmowy!

Poniżej znajduje się wygodna mapka, która pomoże Wam dotrzeć na miejsce. 

Do zobaczenia!